Näyttelijä: Liikkeenkaappaus suurin haaste Half-Life 3:lle

Half-Life 3:n eräs suurimpia esteitä saattaa tällä hetkellä olla vielä turhan vaiheessa oleva liikkeenkaappausteknologia. Näin antaa ainakin ymmärtää ääninäyttelijä John Patrick Lowrie.

15.8.2013 16:25

Huhut Half-Life 3:n saapumisesta kuolevat tuskin koskaan, ellei Valve satu saamaan pelin joskus oikeasti julkistettuakin. Pelitalon parissa läheisesti työskennellyt näyttelijä John Patrick Lowrie onkin nyt mielenkiintoisesti vastapainona kaikelle spekuloinnille nostanut esille, miksi Half-Life 3 ei hänen tietääkseen ole tällä hetkellä kehitteillä ollenkaan.

– Suurin haaste HL3:n tekemisessä on FPS-peleissä suurta roolia nykyisin näyttelevä liikkeenkaappaus. Eräs hienoimpia asioita HL2:ssa oli se, että kaikki tapaamasi hahmot katsoivat sinua kohti puhuessaan riippumatta siitä, minne menit tai missä seisoit. Liikkeenkaappauksen kanssa et voi tehdä tätä ainakaan vielä, Lowrie valaisi hiljattain henkilökohtaisen bloginsa kommenttiosiossa.

Lowrie kertoo saaneensa tiedon asiasta keskustellessaan muutamien Valven työntekijöiden kanssa, mutta korostaa myös, että kyseessä on toki vain yksi monista muistakin mahdollisista tekijöistä, jotka voisivat estää pelin olevan kehityksessä. Hän elääkin parhaillaan käsityksessä, että jo nykyiset pelit ja Steam pitävät Valven varsin kiireisenä, vaikkakaan pelitalo ei ole hänelle toki kertonut järin tarkasti tulevaisuutta koskevista suunnitelmistaan.

Lowrie on tehnyt näyttelyhommia pelien parissa jo vuosien ajan ja varsinkin Valven alaisuudessa mies on työskennellyt useaankin otteeseen. Hän on muun muassa Team Fortress 2:n Sniper-hahmon ääninäyttelijä ja avustanut myös muun muassa Half-Life 2:n ja Dota 2:n parissa.

Lowrie on sattumoisin myös naimisissa Portal-sarjan GLaDOS-tekoälyä näyttelevän Ellen McLainin kanssa.

Lähde: John Patrick Lowrie’s Blog, Kotaku, NeoGaf

Lisää luettavaa