Nintendon klassista Metroid-sarjaa ei nähty virallisesti koskaan Nintendo 64:llä, mutta nyt tuore faniprojekti antaa osviittaa siitä, millainen Samus Aranin N64-seikkailu olisi voinut olla.
Meksikolainen indiekehittäjä Luto Akino on työstänyt Unity-pelimoottorin voimin vapaa-ajallaan omaa tulkintaansa Nintendo 64 –Metroidista, jota tämä on esitellyt muutamilla videoilla Twitter-tilillään. Retromaisen grafiikan ohella pätkissä nähdään muun muassa otteita Samuksen tutusta liikehdinnästä, joskin toki sillä varauksella, että projekti on vielä kehitysvaiheessa.
Today i going to take me a time in the #Developing because my real job need it but here you have an old video showing the movement of the camera in closed spaces #Metroid #metroid64 #NINTENDO64 #n64 #fangame #F2P #unity3d #unity2d #unity #Blender3d #gamedevelopment #Zelda #Samus pic.twitter.com/GBicaNQljG
— Luto Akino (@LutoAkino) April 23, 2022
At last working in #Metroid64 I adjusted small details, and placed a test texture. There is a bug with the beams direction when Samus is flat against the wall that I need to fix #metroid #F2P #n64 #lowpoly #Nintendo64 #Zelda #unity #unity3d #madewithunity #gamedev #3dmodeling #3D pic.twitter.com/sWBYoTbove
— Luto Akino (@LutoAkino) April 26, 2022
Akino paljasti myös, että hän on kirjoittanut peliä varten juonen, jonka tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen ensimmäistä Metroidia. Vedos on luettavissa alta alkuperäiskielellä espanjaksi sekä englanniksi.
Hi i’m Luto akino, these is the plot of Metroid 64. This entire adventure will take place before Metroid 1 and is intended not to interfere with the official timeline.#metroid64 #n64 #Nintendo64 #unity3d #unity2d #unity #madewithunity #Metroid #Zelda #metroid2 #supermetroid #F2P pic.twitter.com/OhViRPi7Lq
— Luto Akino (@LutoAkino) May 3, 2022
Pelin valmistumisaikataulusta ei ole tällä haavaa tarkempaa tietoa, joskin Akino on vahvistanut jatkavansa projektin parissa niin pitkään kuin mahdollista. Lievä skeptisyys jatkosta johtuu miehen mukaan Nintendosta, jolla on ollut tapana suhtautua epävirallisiin tuotoksiin nihkeästi. Esimerkiksi yksi tunnetuimmista Metroid-faniprojekteista eli AM2R: (Another Metroid 2 Remake) poistettiin Nintendon vaatimuksesta lähes välittömästi julkaisun jälkeen.