Lukijat ovat puhuneet: Ylös on tietenkin ylhäällä, ei alhaalla!

Viime viikon kyselyn tulokset ovat nyt selvillä. Tältä ne näyttävät.

30.7.2018 12:24

Pelaajalehti.comin viime viikon kyselyn tulokset ovat nyt selvillä. Kysymys oli tällä kertaa varsin yksinkertainen, sillä päätimme tiedustella hieman pelaajien ohjaustottumuksista. Ääniä kertyi tällä kertaa yhteensä 1018 kappaletta.

Pelien ohjaamisesta: Invert vai ei?

Invert! (katso ylös painamalla alas) 18 %
 
Ei inverttiä! (katso ylös painamalla ylös) 82 %
 
Poimintoja lukijakommenteista:
 
– Kun pelasin ekat räiskintäpelit konsolilla niin niissä kamera meni ylös kun painoi ylös ja tämä on minusta se loogisin tapa pelata. Varsinkin kun tietokoneilla, joilla meikäläisellä on enemmän historiaa hiiri menee ylös kun sitä liikuttaa ylös, vastasi Portable.
 
– Ilman inverttiä. Ärsyttää kun nykyajan läppärit on ottanut tuon invertin touchpadilla scrollaamiseen. Siis niin että kun kahdella sormella sivallat ylös niin kuvaruutu scrollaa alas. Kosketusnäytöllä looginen, touchpadilla ei, kertoi Ot1s.
 
– Ennen vanhaan en välittänyt jos pelissä oli kamera ja tähtäys Invert-asetuksilla, pelasin jopa Red Faction 2:n Gamecubella Invertinä (joka oli oletuksena). Nykyään en pelaa mitään Inverttinä, kameran täytyy osoittaa alas kun minä haluan katsoa alas. Vanhoissa Nintendon peleissä tämä tähtäys onkin nykyään ongelma kun yrittää mennä takaisin niitä pelaamaan, mutta pelit nykyään tajuaa antaa pelaajille mahdollisuuden valita, kirjoitti Brutal1ty.
 
– Invertillä, koska aikanaan en löytänyt PS2:n Max Paynesta invert-asetusta ja sitten kun löysin jossain puolen välin tiennoilla niin ei enää onnistunut ilman, myönsi rautahuilu.

***

Tällä viikolla päätimme udella,kiinnostaako massiivisesti päivittynyt kohupeli No Man’s Sky. Vastata voit kuluvan viikon ajan Pelaajalehti.comin etusivulla tai vaihtoehtoisesti suoraan tästä.

 

Lisää luettavaa