Kunnianhimoinen Cyberpunk 2077 -kehittäjä tahtoo seurata Rockstarin jalanjälkiä

Massiivisen The Witcher 3:n kehittänyt CD Projekt RED ei ryhdy vaatimattomaksi uudenkaan projektinsa kohdalla.

28.4.2016 08:10

Massiivisen The Witcher 3:n kehittänyt CD Projekt RED ei ryhdy nöyristelemään uuden Cyberpunk 2077 -projektinsakaan kohdalla.

Pelialan perimmäisiä kysymyksiä ruotivalle GamesIndustry.biz-sivustolle antamassaan tuoreessa haastattelussa studion toimitusjohtaja Marcin Iwiński kertoo konkkaronkan ammentavan työhönsä inspiraatiota muiden markkinajättien menestyksestä. Yhdeksi studion suurimmista roolimalleista mies nimeää Grand Theft Auto -kehittäjä Rockstarin, joka on jättänyt puumerkkinsä alan historiankirjoihin laatutakuullaan ja järkkymättömällä itsevarmuudellaan.

– Rockstarin toimintamalli on todella hieno. Siellä ei ajatella, että ”meidän täytyy julkaista tämä peli tai emme tienaa tarpeeksi”, vaan asenne on pikemminkin ”Tässä on Grand Theft Auto V, ja se on kaikkien aikojen paras peli”, Iwiński selittää artikkelissa.

Rahan perässä juokseminen ei Iwińskin sanoin vetoa myöskään CD Projekt REDiin, eikä pelien määrä tule hänen mukaansa koskaan ajamaan niiden laadun edelle studion sisällä. Iwińskin mukaan The Witcher 3:n ennenkuulumaton menestys on suonut studiolle mahdollisuuden keskittyä tekemään Cyberpunk 2077:sta pelialallekin monin tavoin merkittävän tuotteen kuluissa säästelemättä.

– Cyberpunk 2077 tulee olemaan kaikin puolin kunnianhimoisempi, niin kehityksen kuin markkinoinninkin saralla. The Witcher laitettiin pakettiin 80 ihmisen voimin, kolmas peli vaati jo 250. Cyberpunk tulee vaatimaan vielä enemmän. Mittakaavaa ei tule ajatella projektien määrässä, Rockstar-malli on mukava, Iwiński kertoo.

Uusi projekti on kuitenkin vasta alkutekijöissään, eikä peli tule näkemään päivänvaloa ennen ensi vuotta, jos silloinkaan. Todellinen tulikoe alkaakin Iwińskin mukaan vasta, kun julkaisu alkaa siintää horisontissa.

– Meidän täytyy päästä sinne asti. Meidän täytyy todistaa tämä. The Witcher 3 oli hyvää esimakua, mutta meidän täytyy jatkaa puurtamista, mies summaa.

Lähde: GamesIndustry.biz, VG247

Lisää luettavaa