Kinect päivittyy kehittäjien pyynnöstä – Steel Battalion tarkin Kinect-kokemus koskaan

Xbox 360:n Kinect -liiketunnistusohjain ei lepää laakereillaan. Pelinkehittäjät määrittävät jatkuvasti laitteen suuntaa ja laajentavat sen antamia mahdollisuuksia.

17.5.2012 06:46

Xbox 360:n Kinect-liiketunnistusohjain ei ole pelkästä muovista, linsseistä ja puolijohteista koostuva putkilo. Kinectille kehittävät studiot nimittäin vaikuttavat laitteen suorituskykyyn antamalla palautetta Microsoftille. Tuorein kehitysaskel ohjelmointirajapinnassa on Steel Battalion: Heavy Armorin ansiota.

Steel Battalion: Heavy Armorin tuottaja Kenji Kataoka valoitti Kinect-kehittämistä Eurogamerille antamassaan haastattelussa.

– Kun aloitimme Steel Battalionin kehittämisen Kinectille, tunnisti laite liikkeen lähtökohtaisesti vain alueittain. Se kykeni tunnistamaan käsiesi sijainnin ja analysoimaan sen perusteella mitä yritit tehdä.

Steel Battalion on kuitenkin monimutkaisempi ja vaatii tarkemman tunnistuksen. Niinpä Microsoft kehitti täysin uuden kehityspaketin, jonka avulla laite kykenee tunnistamaan alueiden sijaan eleitä.

– Nyt laite analysoi koordinaatteja, alueita ja eleitä, mikä lisää sen tarkkuutta. Kinect kykenee tunnistamaan tarkoituksesi pienistäkin liikkeistä käsiesi absoluuttisten koordinaattien sijaan. Lopputulos on erittäin hyvä, mutta saimme grillata Microsoftia viimeiseen asti tämän toteutumiseksi.

Ensi kuussa julkaistavan Steel Battalion: Heavy Armorin tulevaisuus näyttää lupaavalta. Se tulee Kataokan mukaan olemaan tarkin julkaistu Kinect-peli.

– En tiedä mitä muilla julkaisijoilla on kehitteillä, mutta Steel Battalion tulee olemaan tarkin Kinect peli markkinoilla kun se julkaistaan. Olemme mielestämme menneet pisimmälle Kinectin kanssa ja kolunneet kaikki potentiaaliset mahdollisuudet, mitä liiketunnistimella on tarjota.

Lähde: OXM