Microsoftilta vuoden alussa lähtenyt ja nopeasti sen jälkeen 22Cans-pelitalon pystyttänyt Peter Molyneux jatkaa mielenkiintoisten suunnitelmien äärellä työskentelyä. Mies on valaissut VG247:n haastattelussa, että hänen uudenkarhea pelistudionsa on oikeastaan tekemässä ainoastaan vain yhden varsinaisen pelin.
– Kaikki mitä me teemme, kaikki meidän ajatuksemme ja kaikki päivässä olevat hetket käytetään tämän täysinäisen pelin luomiseen. 22Cans on ainoastaan tekemässä yhden pelin ja se siitä, Molyneux hämmästytti haastattelussaan.
Hehkutuksistaan tunnettu kehittäjälegenda ei kuitenkaan tarkoita, että tulossa olisi jokin tavallinen peliprojekti, jonka jälkeen studio iskisi pillit pussiin. Päinvastoin luvassa pitäisi olla jotakin, joka pitää ihmiset pelaamassa pitkän aikaa toistuvan kehittymisensä avulla.
Molyneux itse rinnastaa ideansa tv-yhtiöiden tapaan tuottaa ja päivittää saippuasarjoja.
– He eivät ajattele tekevänsä jatko-osaa sarjalleen. Sen sijaan he pohtivat keinoja pitää ohjelmansa mahdollisimman hienona, jotta ihmiset katsoisivat sitä päivittäin ja jotta he pysyisivät katsojina myös vuodenkin kuluttua.
Peliään varten Molyneux onkin pohtinut, kuinka hän voisi tehdä teoksestaan erityisesti niin olennaisen ja kiinnostavan, että pelaajat kokeilun jälkeen myös palaisivat sen pariin. Viedäkseen kuitenkin tämän ajatuksen vieläkin pidemmälle, kiinnostaisi häntä myös tehdä pelistään sellainen, että se melkeinpä itsessään tuntuisi harrastukselta.
Parhaillaan 22Cans valmistautuu uuden Curiosity-teoksensa julkaisuun. Vaikka kyseessä onkin eräänlainen latauspalveluissa julkaistava peli, on se Molyneuxille enemmänkin vain yksi studion 22 kokeilusta, joista saatavia tutkimustuloksia on tarkoitus käyttää edellä mainitun suurpelin luomiseen. Curiositylla 22Cans pyrkii esimerkiksi tutkimaan ihmisten uteliaisuutta sekä tapaa, jolla tieto nykyään leviää.
Lähde: VG247