Kehittäjälegenda Warren Spector ei usko, että pelien tulevaisuus on Heavy Rainin kaltaisessa rakenteessa. Hän vertaa MCV Pacificin haastattelussa kyseistä peliä kirjoihin, joissa lukija loikkii valintojensa mukaisesti sivulta toiselle.

Spector jakaa Heavy Rainin luoneelle David Cagelle runsaasti kiitosta. Hän vertaa peliä omiin kokemuksiinsa ”Choose Your Own Adventure” -kirjojen kynäilijänä ja kertoo tietävänsä, kuinka paljon taitoa vastaavanlaisen pelin tekeminen vaatii. Jotain Heavy Rainista silti puuttuu.

– Tiedän, että Heavy Rainissa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää. Yksikään pelaaja ei tee mitään, näe mitään tai löydä mitään, mitä David (hänen kiistämättömässä neroudessaan) ei luonut, Spector linjaa. 

Hän läpäisi viime vuonna kaksi peliä: Deus Ex Human Revolutionin ja Heavy Rainin. Omien  sanojensa mukaan hän ei heikkoja pelejä läpi asti jauha.

 Rakastin peliä kokemuksena  se oli uskomaton. Se teki jokapäiväisistä arkisista asioista draamaa. Siis pyhä lehmä sentään! Olen hämmästynyt pelin kirjoittaneen kaverin lahjakkuudesta ja kyvystä kertoa elokuvamainen tarina. Mutta tekisinkö koskaan sellaista peliä? Ehdottomasti en.

Lähde: MCV Pacific