Jumalpeli Goduksen päärahoitusvaihe päättyi onnistuneesti alkuvaikeuksien jälkeen

Peter Molyneux ja tämän 22Cans-studio pääsevät kehittämään jumalpeliään noin 500 000 punnan rahoituksella.

22.12.2012 06:09

Peter Molyneux’n Godus-jumalpelin joukkorahoitusvaihe Kickstarterissa on päättynyt. Marraskuussa palveluun pompahtanutta projekti sai kasaan 526 563 puntaa eli noin 646 000 euroa. Onnistuakseen sen piti saada kuluttajilta tukea vähintään 450 000 punnan edestä.

Vaikka tavoite ylitettiinkin lopulta varsin reilustikin, ei projektin rahoitusvaihe ollut aivan sulavin mahdollinen. Vaadittu summa saatiin kasaan vain noin pari päivää ennen rahoitusajan umpeutumista, mikä sekin tuntui onnistuneen kehitysstudio 22Cansin kovan loppupanostuksen ansiosta. Yhtiö puristi pelinsä prototyypin esittelykuntoon juuri viimeisiä rahoituspäiviä varten ja julkisti myös joukon lisäominaisuuksia peliin vasta tällä viikolla.

Rahoituksen vahvistuttua Goduksen voineekin nyt odottaa ilmaantuvan saataville kenties jo ensi syksyn aikoihin. Se on tarkoitus tuoda Windowsin ohella Macille, Androidille, iOS:lle ja Linuxille.

Ylimääräisen rahoituksen ansiosta 22Cans lupaa lisätä peliinsä muun muassa kolme uutta yksin- ja moninpelitilaa ja mahdollisuuden luoda erilaisia lahkoja, joiden pitäisi tuoda pelaamiseen lisää sosiaalisia elementtejä. Pelin käsikirjoittajaksi on lisärahan myötä samalla myös vahvistunut Molyneux’n vanhan Bullfrog-pelitalon veteraani James Leach.

Pelillisesti Godus on eräänlainen Populouksen henkinen seuraaja, joka ottaa vaikutteita myös Dungeon Keeperista sekä Black & Whitesta. Siinä pelaaja toimii jumalana yrittäen erityisesti kasvattaa omaa seuraajakuntaansa, joka voi joutua sotaan muiden jumalien seuraajien kanssa.

Ohessa pelin moninpeliprototyyppiä esittelevä video.

Linkki videoon

Lähde: Kickstarter

Lisää luettavaa