Kotimaisen Housemarquen toimitusjohtaja Ilari Kuittinen on paljastanut VG247:lle antamassaan haastattelussa, ettei yhtiö pidä betatestissä olevan Stormdiversin menestystä todennäköisenä.
Reboot Developissa viikonloppuna ollut studio kertoi battle royale -genren kiristyneen kilpailun ja studion omien rajallisten varojen olevan pääasiallinen syy lohduttomaan näkymään.
– Meillä ei ole oikeastaan tarvittavia varoja luodaksemme pelistä julkaisussa sellaista, jollaiseksi sen haluaisimme, Kuittinen kommentoi, – Se on hankalaa, jos aiomme menestyä. Tämä on tosin epätodennäköistä kovan kilpailun vuoksi.
Alkujaan Stormdiversin kehitys käynnistettiin jo vuonna 2013, jolloin battle royale -genreä ei ollut kunnolla vielä syntynytkään. Sittemmin apajille ovat ennättäneet PUBG, Fortnite, Apex Legends sekä Call of Duty ja Battlefield. Etenkin Apex Legends hyödyntää Kuittisen mukaan sellaisia elementtejä, liikkuvuutta ja hahmoluokkia, joita yhtiö yritti saavuttaa Stormdiversillaan.
Kuittinen kuitenkin uskoo, että Stormdiversin kehitys on tuonut studiolle arvokkaita oppeja palvelupohjaisten pelien ja moninpelien suhteen, joita voidaan hyödyntää mahdollisesti yhtiön tulevissa tuotoksissa.
Stormdivers ei ole kuitenkaan Housemarquen ainoa kehitteillä oleva projekti, sillä studiolla on valmisteilla myös kunnianhimoinen AAA-peli, jolle on jo olemassa julkaisija. Toistaiseksi julkistamattoman pelin kimpussa häärii noin 60 hengen kokoonpano – Stormdiversin vastaava on 15 henkeä – mutta virallista julkistusta saataneen odottaa Kuittisen mukaan ensi vuoden alkupuolelle.
Lähde: VG247