Gears of War -suunnittelija: Peleistä on tullut liian helppoja

Cliff Bleszinskin mukaan massamarkkinoiden kalastelu on johtanut liian lineaarisiin ja helppoihin peleihin.

21.6.2012 17:18

Cliff ”CliffyB” Bleszinskin mielestä peleistä on tullut liian helppoja. Gears of Warin suunnittelijana tunnettu mies valitteli aiheesta Xbox360Achievements.orgille.

– Tuntuu siltä tässä konsolisukupolvessa, että olemme tehneet paljon kasvattaaksemme yleisöämme ja minusta peleistä on tullut lineaarisempia ja helpompia, Bleszinski pohtii.

Hän muistaa mainita pitkäikäisen kiistanaiheen eli reaktiotestit esimerkkinä suuntauksesta. Vastapainoksi hän tarjoaa Demon Soulsin ja Dark Soulsin kaltaiset haastavat pelit.

Cliffillä on totta kai myös oma polle ojassa, sillä Gears of War: Judgmentista pyritään tekemään totuttua haastavampi.

– Casual on edelleen Casual, jos haluaa vain nähdä grafiikat, eikä halua kuolla, mutta kaikki muut moodit ovat vaikeita ja niissä kuolee.

– Jos tämä peli ei saa hikoilemaan, emme ole tehneet työtämme.

Puolalaisen People Can Flyn kehittämä Gears of War: Judgment ilmestyy ensi vuonna Xbox 360:lle. Kehittäjät tunnetaan parhaiten Bulletstorm-räiskintäpelistään.

Lähde: Xbox360Achievements.org

Lisää luettavaa