Burnout– ja Need for Speed -kehittäjä Criterion Gamesin entinen teknologiapäällikkö Paul Ross puhuu jo seuraavan sukupolven konsoleista.
Brittiläiselle Edge-pelilehdelle antamassaan tuoreessa haastattelussa Ross muistelee kokemuksiaan uuden Dangerous Golf -fysiikkahupailupelinsä parissa, ja päätyy pohtimaan tulevan sukupolven konsoleiden tarjoamia mahdollisuuksia. Rossin mukaan Three Fields Entertainment -studiolla pyritään rakentamaan projektin puitteissa vahvaa pohjaa seuraavalle sukupolvelle jo nyt, ja prosessiin kuuluu oleellisesti myös niin kutsuttujen PlayStation 5:n ja Xbox Twon ominaisuuksien povaaminen.
– PlayStation 4:n ympäristöissä on jo jonkin verran todenmukaisuutta, mutta PlayStation 5:n maailmat tulevat todella olemaan dynaamisia, vuorovaikutteisempia ja uskottavammin käyttäytyviä, Ross tuumaa haastattelussa.
Ympäristöjen tuhoamiseen keskittyvä Dangerous Golf puskee nykypäivän fysiikkamoottoreita jo sellaisenaan, mutta Rossin mukaan peleillä on potentiaalia paljon muuhunkin. Sen hyödyntämiseen tarvittavia askeleita ei vain ole vielä otettu.
– Fysiikkamoottorit eivät ole juurikaan muuttuneet sitten Dreamcastin aikojen. Ne pyörivät kaikki kiinteiden kappaleiden ympärillä. Käymme läpi todellista murrosvaihetta, koska alamme simuloida fysiikkaa molekyylitasolla, ja se on ollut pitkään hyvin vaikea pähkinä, Ross pohtii.
Three Fields Entertainmentin Dangerous Golf ilmestyy pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle toukokuussa.
Lähde: VideoGamer.com, GameSpot