Dead Island 2:ta ei näy eikä kuulu, mutta kehittäjä jatkaa kasvuaan

Sumo Digital jatkaa varovaista kasvuaan. Nyt se on hankkinut The Chinese Roomin.

15.8.2018 20:14

Brittikehittäjät Sumo Digital ja The Chinese Room ovat jatkossa käytännössä yksi ja sama taho. The Chinese Roomin perustajat Dan Pinchbeck ja Jessica Curry ovat päätyneet myymään studionsa Sumo Groupille sen ajauduttua taukotilaan aiemmin viime syksynä.

Perustajista Pinchbeck pysyy hankinnan jälkeen The Chinese Roomin riveissä luovan johtajan asemassa. Curry vuorostaan jatkaa uraansa itsenäisenä säveltäjänä.

Sumo Groupin lehdistötiedotteen perusteella The Chinese Room ei sulaudu osaksi Sumo Digitalin nykyisiä projekteja, vaan jatkaa omien sille ominaisten pelien luomista. Sumo Groupin toimitusjohtana toimivan Carl Caversin mukaan hankinta laajentaa Sumo Digitalin kyvykkyyttä ja avaa sijainnillaan sille uusiin mahdollisuuksiin johtavia ovia.

Aiemmin alkuvuodesta Sumo Digital laajentui myös, kun se hankki CCP Gamesin entisen Newcastlessa sijaitsevan studion.

Parhaillaan Sumo Digitalilla on työn alla niin Dead Island 2 kuin Team Sonic Racing, minkä ohella se on auttanut myös Crackdown 3:n kehityksessä. The Chinese Roomin pelitarjontaan lukeutuvat teokset, kuten Dear Esther, Amnesia: A Machine for Pigs ja Everybody’s Gone to the Rapture.

Lähde: Sumo Digital

Lisää luettavaa