Castle Crashers -kehittäjiltä strategiapeli – mutta mikä on Super Meat Boy Forever?

The Behemothin seuraavalla pelillä ei ole vielä virallista pelikuvaa, mutta pelikuvaa siitä no kuitenkin jo nähtävillä. Team Meat vuorostaan julkisti tänä viikonloppuna Super Meat Boy Foreverin.

31.8.2014 01:57

Peleistä kuten Alien Hominid ja Castle Crashers tunnettu The Behemoth -studio on julkaissut uuden videon uusimmasta peliprojektistaan. Työnimellä Game 4 kulkevasta kokonaisuudesta on näin ollen saatu julkisuuteen ensimmäinen annos pelikuvaa.

Reilu viikko sitten The Behemoth kiusoitteli uutta peliään kertomalla, kuinka se tulisi edustamaan genreä, johon studio ei ole aiemmin koskenut. Tuore video vahvistaa väitteen todeksi, sillä sen perusteella Game 4 näyttäisi olevan strategiapeli, jossa sekä taistellaan kuusikulmioista rakentuvilla kartoilla että myös koulutetaan omia sotajoukkoja.

Videon voi katsastaa ohesta. Siinä nähtävä materiaali on kaapattu parhaillaan Yhdysvalloissa käynnissä olevaa PAX Prime -tapahtumaa varten luodusta demosta.

PAX Primen myötä tänä viikonloppuna on myös vahvistunut, mitä Super Meat Boy -kehittäjä Team Meat kiusoitteli reilu viikko sitten mystisellä A Voyeur for September -videollaan. Kiusoiteltava peli on osoittautunut mobiililaitteille ja Steamiin saapuvaksi Super Meat Boy Foreveriksi.

Super Meat Boy Foreverista kuultiin alkujaan jo reilut kaksi vuotta sitten, kun Team Meat ilmoitti työstävänsä Super Meat Boysta kosketusnäyttöystävällistä kokemusta. Projektista ei olla vain kuultu aikoihin mitään, sillä se jäi pitkäksi aikaa Team Meatilla myöskin kehitteillä olevan Mew-Genics-pelin varjoon.

Team Meat -kehittäjät Edmund McMillen ja Tommy Refenes ovat ilmoittaneet keskittyvänsä tällä hetkellä ensisijaisesti taas juuri Super Meat Boy Foreveriin.

Uusin Super Meat Boy on tarkoitus julkaista ensi vuoden puolella. Peli on alkuperäiseen tuotokseen nähden siinä mielessä erikoinen, että uutukaisessa Meat Boy juoksee automaattisesti pelaajien ollessa vastuussa esimerkiksi hahmon hypyistä. Nimestään huolimatta kyseessä ei ole kuitenkaan loputtomiin kenttiin nojaava peli, vaan se perustuu useisiin erilaisiin satunnaisesti muodostuviin tasoihin.

Eräänlainen Endless-pelitila mukaan on toki ujutettu sivuhupia kaipaaville.

Lähde: Team Meat