Call of Duty -julkaisija pitää jalat maassa ilmaispelien suhteen

Activisionin Eric Hirshberg uskoo, ettei ilmaispelimalli tule jättämään pelialla kaikkea vanhaa ainakaan täysin alleen.

8.10.2012 12:59

Ilmaiseksi pelattavat pelit, jotka myös free-to-play-peleinä tunnetaan, ovat erityisesti viimeisten kuukausien aikana olleet kovassa huudossa niin pelaajien kuin pelitalojenkin keskuudessa. Aivan kaikki eivät kuitenkaan luota vielä täysin uuden herrarodun totaalliseen ylivoimaan ja yksi tällaisista ihmisistä on Activisionin julkaisupuolen pomo Eric Hirshberg.

– Uskon, että ihmisillä on hajaannuksien aikaan  alasta riippumatta  taipumus olettaa kaiken uuden tuhoavan sitä edeltäneet asiat, Hirshberg toteaa tuoreessa Edge-lehden numerossa.

– Työskennellessäni mainostamisen parissa ei vastaan tullut yhtäkään päivää, jolloin en olisi kuullut puhuttavan 30 sekunnin televisiomainosten kuolemasta. Alkujaan VCR oli tappamassa ne, sitten internet, DVR ja sateliittitelevisio. Se on osoittanut olevansa taipuvainen media, joka on merkityksellinen vielä tänäkin päivänä.

Hirshberg näkeekin, että hänen kokemuksensa mainosalalla ja pelialan parhaillaan kokemat tapahtumat pitävät sisällään paljon yhtäläisyyksiä. Hän korostaakin, että uusien markkinoiden rinnalla vanhat vastineet voivat osoittaa merkittävääkin kykyä pysyä voimissaan.

Activisionin panostus ilmaispeleihin ei olekaan ollut parhaillaan aivan valtaisin mahdollisin. Tällä hetkellä yhtiöltä löytyy toki peräti ilmainen Call of Duty -peli kehityksestä, mutta sekin on ainakin alustavasti suunnattu lähinnä kiinalaisille markkinoille.

Lähde: Edge

Lisää luettavaa