Yksi tunnetuimmista Call of Duty -kartoista päätyi alun perin mukaan peliin vahingossa, kehittäjä Infinity Ward kertoo.

Tiivistunnelmainen Shipment-kartta tuli alun perin mukaan pelisarjan vahvuuteen vuoden 2007 Call of Duty 4: Modern Warfaressa. Tämän jälkeen Shipmentiä on tavattu erilaisissa muodoissa useissa pelisarjan osissa, mukaan luettuna viimevuotisessa Call of Duty: Modern Warfare II:ssa.

Infinity Wardin verkkopeliohjaaja Geoff Smith on kertonut Dexerto-sivuston haastattelussa Shipmentin päätyneen alun perin mukaan Modern Warfareen vahingossa. Smithin mukaan Shipment suunniteltiin puhtaasti jaetun ruudun moninpeliä varten, eikä karttaa ollut tarkoitus julkaista varsinaisesti osana peliä.

Shipmentiä päädyttiin kuitenkin käyttämään studion sisäisissä testeissä, minkä vuoksi kartta lisättiin Modern Warfaren pelilistalle, josta se oli tarkoitus poistaa ennen julkaisua. Smith kertoo kuitenkin pelisarjan silloisen moninpelivetäjän unohtaneen vetää Shipmentin pois listalta ennen pelin julkaisua, minkä vuoksi Shipment päätyi mukaan myös lopulliseen julkaisuun.

– Se oli todella vahinko, Smith kommentoi Shipmentin alkuperäistä julkaisua.

Lähde: Dexerto

Lisää luettavaa