Tujun annoksen Battlefield-lisäsisältöä tarjoava Battlefield 3 Premium -palvelu on kerännyt yli kaksi miljoonaa tilaajaa, Electronic Arts varmistaa. Kesäkuussa lanseeratulle kokonaisuudelle oli kertynyt tilaajia vielä heinäkuun lopulla 1,3 miljoonaa kappaletta.
Digimyyntien merkitys EA.lle jatkaakin kasvuaan. Yhtiön digituotteiden liikevaihto oli viime heinä-syyskuussa 324 miljoonaa dollaria eli noin 250 miljoonaa euroa. Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon nähden kasvua on tapahtunut noin 40 prosenttia.
Kokonaisliikevaihto yhtiöllä oli menneellä vuosineljänneksellä kuitenkin 711 miljoonaa dollaria viime vuoden 715 miljoonaan dollariin verrattuna. Vaikutusta tähän on ollut ainakin yhtiön fyysisten tuotteiden toiminnan kohtaamalla laskulla. Tappiotakin yhtiö teki GAAP-normiston mukaisesti laskettuna 381 miljoonaa dollaria (noin 294 miljoonaa euroa).
Tärkeitä tekijöitä EA.lle ovat kuitenkin edelleen myös sen urheilupelit. Yhtiö ilmoittaa myyneensä FIFA 13:a sen ensimmäisen neljän viikon aikaa yli 7,3 miljoonaa kappaletta ja kertoo kyseessä olleen näin suurin urheilupelijulkaisu koskaan. Mobiililataukset eivät sisälly lukuun.
Myös uuden Madden-pelin myynti on ollut hieman viime vuoden versiota sutjakampaa. Sen tarkkoja myyntilukuja ei kuitenkaan julkaistu.
Kuluvalta vuosineljännekseltä EA ei odota paljoa. Syynä ovat sen NBA Liven -pelin peruuntuminen sekä uuden Medal of Honorin heikohkolta vaikuttavat myynnit. Alkuvuosi 2013 sentään näyttää valoisammalta, sillä tuolloin julkaisulistoilla kärkkyvät niin Dead Space 3, Crysis 3 ja Sim City.