Assassin’s Creediin suunniteltiin laajaa yhteistyötilaa

Jo ensimmäisessä Assassin's Creedissa meinattiin nähdä ytheistyötila, mutta sen ei lopulta katsottu sopivan peliin.

4.2.2013 17:48

Suositulle pelisarjalle lähtölaukauksen antanut vuoden 2007 Assasin’s Creed oli vielä suunnitteluvaiheessa saamassa laajaksi kuvaillun yhteistyötilan. Haastattelussaan Official Xbox Magazinen kanssa Assassin’s Creed III:n tehtäväohjaaja Philippe Bergeron paljasti, että idea oli muhimassa jo ennen kuin pelin tarinan avaintekijöistä tiedettiin vielä paljoa.

Yhteistyö oli kuitenkin lopulta jätettävä pelistä pois kahden tekijän johdosta. Näistä yksi oli pelin hyödyntämän moottorin rajat, kun taas toinen oli juurikin Desmondiin ja hänen esi-isien muistoihin vahvasti linkittyvä tarina.

– Meille vapaan liittymisen ja poistumisen salliva yhteistyötila oli oikeastaan osa yksinpelikokemusta. Emme lopulta uskoneet sen käyneen järkeen tarinassa, jonka olimme luoneet Animusta varten, Bergeron summasi.

Kolme vuotta myöhemmin Assassin’s Creed Brotherhoodissa moninpeli kuitenkin ujutettiin sarjaan mukaan tarjoamalla samalla jopa pieni pelin pahiksiin liittyvä tarina. Myöhemmin viime vuonna Assassin’s Creed III:ssa osaksi moninpeliä lisättiin myös viimein Wolfpack-niminen yhteistyötila.

Lähde: Official Xbox Magazine