Activision Blizzard aikoo esitellä seuraavan sukupolven grafiikkateknologiaansa GDC:ssä. Esittely keskittyy niinkin pieneen osa-alueeseen, kuin silmät. Silmät ovat kuitenkin erittäin merkittävä osa ihmistä ja katseemme hakeutuu niihin automaattisesti. Vaikka pelimaailma olisi valaistu ja teksturoitu kuinka aidon näköisesti, ovat ihmishahmot ja kasvot aina kaikkein vaikeimmat saada vaikuttamaan eläviltä. Ihmisaivot ovat niin tottuneet kasvonpiirteisiin, että pienikin yksittäinen virhe paljastaa jonkin olevan vialla vaikka emme syytä osaisikaan osoittaa.

Katsokaapa vaikka seuraavaa kuvaa, jossa esittelyn tekniikkaa ei ole käytössä: erittäin komea pää ja kasvot. Ei sinänsä mitään vikaa. Jokin kuitenkin mättää.

 

 

 

Silmistä uupuu jotain, eikö? Jos peitätte kädellänne silmät, voisitte varmasti uskoa kuvan valokuvaksi aidosta ihmisestä?

Seuraavassa kuvassa on Activisionin apuna olleen Jorge Jimenezin tiimin versio silmistä.

 

 

Jimenezillä on monia erittäin mielenkiintoisia projekteja reaaliajassa toimivista kokeiluista. Niihin kannattaa tutustua hänen kotisivuillaan.

Lähde: GameInformer

Lisää luettavaa