Kehitteillä olevan Metal Gear Solid 3:n uusioversion, eli Metal Gear Solid Delta: Snake Eaterin, vaikeustaso muuttuu kuvakulman mukaan, josta pelaaja pelaa peliä. Vaihtoehtoina ovat kolmannen persoonan kamerakulma tai alkuperäisteoksen kiinteä kamerakulma.

Pelin luova tuottaja Yuji Korekado kertoi Famitsulle antamassaan haastattelussa kehittäjien suunnitelleen aluksi kokemuksen niin, että kahden näkökulman välillä voisi vaihtaa milloin tahansa pelin aikana. Kuitenkin tästä vaihtoehdosta luovuttiin.

Korekadon mukaan ”vaikeustaso muuttuu pelissä radikaalisti valitun kamerakulman mukaan”. Hän kertoo, että uuden kuvakulman myötä ”pelaajalla on aiempaa laajempi ja lineaarisempi näkökenttä, ja hän pystyy ampumaan aseella liikkuessaan”.

Tämän vuoksi pelin vaikeustaso oli kolmannen persoonan kamerakulmasta pelatessa alhaisempi kuin kehittäjät odottivat.

Korekado toteaa haastattelussa, että kamerakulmien saumattoman vaihtamisen myötä pelaamisesta olisi tullut liian vaikeaa.  Tämän vuoksi eri kamerakulmilla pelaaminen jaettiin erillisiksi pelityyleiksi.

Lukitulla kiinteällä kameralla pelatessa vaikeustaso on Korekadon mukaan hyvin lähellä alkuperäisversiota. Kolmannen persoonan kamerakulmalla pelattaessa vaikeustaso pyrittiin muokkaamaan pelikokemuksen kannalta sopivaksi.

Metal Gear Solid Delta:n uusi kamerakulma tekee Korekadon mukaan kokemuksesta Metal Gear Solid 5: The Phantom Painia muistuttavan, kun taas kiinteän kamerakulma noudattaa alkuperäisteoksen henkeä modernissa muodossa.

Klassikkopelin uusioversion on määrä ilmestyä vielä loppuvuoden aikana.

Lähde: Video Games Chronicle