Entinen Naughty Dogin pelisuunnittelija Vinit Agarwal on ilmoittanut perustavansa oman pelistudion Japaniin. Agarwal työskenteli Naughty Dogilla kymmenen vuoden ajan ennen lähtöään tammikuussa 2025.

Agarwal oli vuosien varrella mukana Uncharted– ja The Last of Us -sarjojen kehityksessä. Viimeisimpänä hän toimi Naughty Dogin itsenäisen The Last of Us -moninpeliprojektin ohjaajana, mutta projekti lopulta peruttiin.

Lue myös: The Last of Us -verkkopeli on peruttu

Agarwal kertoo somepalvelu X:ssä ”muutamasta elämänmuutoksesta”:

– Muutan huomenna Japaniin. Perustan myös pelistudion – siitä lisää pian!, Agarwal paljastaa.

Vaikka tarkempia yksityiskohtia uuden studion projekteista ei vielä ole paljastettu, Agarwal totesi aiemmassa somekeskustelussa jatkavansa moninpelien tekemistä myös The Last of Us Onlinen peruuntumisen jälkeen, koska se on hänen ”todellinen intohimonsa”.

Alun perin Naughty Dogin oli tarkoitus julkaista The Last of Us Part II moninpelillä varustettuna, mutta studio ilmoitti vuonna 2019 teoksen ilmestyvän yksinpelinä ja että moninpeli tulisi mukaan myöhemmin. Kehitystyön viivästyessä Naughty Dog päätti lopulta perua koko moninpeliprojektin vuonna 2023. Tuolloin studio ilmoitti, ettei halua profiloitua ”puhtaasti livepalvelupelien kehittäjäksi”.

Agarwal ilmoitti lähdöstään pian The Last of Us Part II:n moninpelin perumisen jälkeen. LinkedIn-päivityksessään hän kiitti vuosikymmentä Naughty Dogilla, mutta totesi ajan olevan kypsä ”uudelle seikkailulle” ja omalle projektille. Hän kiitti entisiä kollegoitaan ja mentoreitaan mainiten erikseen Robert Cogburnin, Erin Dalyn, Bruce Straleyn, Neil Druckmannin ja Evan Wellsin. Heistä vain Druckmann työskentelee edelleen Naughty Dogilla.

Druckmann on mukana Naughty Dogin tulevan Intergalactic: The Heretic Prophet -toimintaseikkailun kehityksessä.

Lue myös: Naughty Dog paljasti uuden pelinsä – tältä näyttää Intergalactic: The Heretic Prophet

Lue myös: The Last of Us Part II sai ison päivityksen – tarinan voi nyt kokea uudella tavalla

Lähde: Eurogamer

Lue myös: Pelileffojen toteuttaminen oli aiemmin huomattavasti nykypäivää haastavampaa – entinen Sony-pomo paljastaa, miten tylysti Crash Bandicoot -leffa tyrmättiin

Lue myös: Hideo Kojima haluaa kehittää pelin avaruudessa ja riskeerata elämänsä kuten Tom Cruise

Lue myös: Bam Margera lisättiin Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4:ään pelin ollessa jo valmis – Tony Hawk kertoo, miksi Jackass-tähti otettiin mukaan viime hetkillä