Ready at Dawnin kehittämän ja vuonna 2015 PS4:lle julkaistun The Order: 1886 -pelin jatko-osa oli kehitteillä ennen projektin hyllyttämistä. Viktoriaanisen ajan Lontooseen sijoittuvan toimintaseikkailun jatko-osan oli määrä sisältää entistä suurempia taisteluja sekä moninpelielementtejä.

The Order: 1886:n luova johtaja Ru Weerasuriya antoi jatko-osista lisätietoja Julien Chiezen YouTube-kanavan haastattelussa. Jatkoa oli jo alettu kehittää varhaisessa vaiheessa ennen kuin projekti peruttiin.

Weerasuriya kertoo kirjoittaneensa noin 10-sivuisen esittelyn jatko-osasta, jossa olisi nähty huomattavasti ykkösosaa suurempia taisteluita. Lisäksi suunnitteilla oli moninpeli, joka oli tarkoitus lisätä jo ensimmäiseen peliin, mutta se siirrettiin jatko-osaan.

Sarjalle suunniteltiin kaikkiaan kahta jatko-osaa, jotka kantoivat nimiä The Order: 1891 ja The Order: 1899. Nimistä on pääteltävissä, että pelien tapahtumat olisivat sijoittuneet viiden ja 13 vuoden päähän ensimmäisestä osasta. Vaikka kolmatta peliä ei koskaan ryhdytty kehittämään, Weerasuriyalla oli selkeä suunnitelma siitä, mihin suuntaan tarinaa olisi viety, mikäli trilogia olisi saatu toteutettua kokonaisuudessaan.

Weerasuriya kertoo lisäksi kirjoittaneensa The Order -sarjaan sijoittuvia tarinoita myös 1900-luvulle. Hän toteaa ensimmäisen pelin ristiriitaisen vastaanoton vaikuttaneen olennaisesti pelisarjan hyllyttämiseen, mikä tukee Ready At Dawnin toisen perustajan Andrea Pessinon aiemmin antamia kommentteja.

Lue myös: Ready At Dawnin perustaja kertoo, miksi PS4:n The Order: 1886 -toimintaseikkailu ei saanut koskaan jatko-osaa

Ready At Dawn kehitti viimeisinä omina peleinään VR-kokemuksia, joihin lukeutuivat Lone Echo ja Echo Arena, ennen kuin Meta osti studion vuonna 2020. Oculus-laitteistosta vastaava Meta sulki Ready at Dawnin ovet viime vuonna.

Lue myös: Facebook osti itselleen The Order: 1886 -studio Ready at Dawnin

Lähde: Video Games Chronicle

Lue myös: The Witcher 3: Wild Huntilla oli alun perin hyvin erilainen nimi – klassikkopelin suunnitteluprosessista saatiin kiinnostavaa tietoa

Lue myös: Atomfall saa ensimmäisen tarinallisen laajennuksensa tiistaina – tältä näyttää Wicked Isle

Lue myös: Peliveteraani Peter Molyneux paljastaa, miksi Xbox 360:n Kinect-laitteelle suunniteltua kunnianhimoista Project Milo -peliä ei ikinä julkaistu

Lue myös: Donkey Kongin uusittu ulkoasu jakaa mielipiteitä – peliveteraani Shigeru Miyamoto kertoo syyn muutoksen taustalla