Electronic Arts ei aio nostaa peliensä hintoja, sillä yhtiön tavoitteena on “tarjota pelaajille huippulaatua ja vastinetta rahoille”.
EA:n toimitusjohtajana toimivalta Andrew Wilsoilta kysyttiin yhtiön viimeisimmässä tuloskeskustelussa, aikooko se seurata Nintendon ja Xboxin esimerkkiä ja nostaa uusien julkaisujen hintoja tänä vuonna.
Lue myös: Pelaaminen kallistuu – Xbox nostaa pelien, konsolien ja ohjainten hintaa myös Suomessa
Lue myös: Nintendo nostaa pelien hintaa – joko ollaan kipurajoilla?
Wilson toteaa, että pelialan ”hinnoittelun voima” on nykyään hyvin erilainen kuin kymmenen vuotta sitten. Fyysisten julkaisujen osuus liiketoiminnasta on merkittävästi aiempaa pienempi, ja tarjolla on monia hinnoittelumalleja ilmaispeleistä deluxe-julkaisuihin.
– Oli kyse sitten lopulta yhden, kymmenen tai sadan dollarin arvoisesta tuotteesta, tavoitteemme on aina tarjota huippulaatua pelaajillemme. Olemme ajan saatossa huomanneet, että kun yhdistämme laadun ja arvon, liiketoimintamme pysyy vahvana, kestävänä ja kasvaa jatkuvasti, Wilson kommentoi.
EA:n talousjohtaja Stuart Canfield tiivistää asian toteamalla, että “nykyiseen strategiaan ei ole tällä hetkellä tulossa muutoksia”.
Yhtiön tuoreimman talousraportin mukaan EA:n nettomyynti viimeisimmällä tilikaudella oli 7,355 miljardia dollaria, mikä on lähes samalla tasolla kuin edellisvuonna. Livepalvelupelit muodostivat 73 prosenttia EA:n myynneistä. Lisäksi amerikkalaiseen jalkapalloon keskittyvä Madden NFL -pelisarja tuotti yli miljardin dollarin myynnit.
The Simsin myynnit tuplaantuivat viimeisellä vuosineljänneksellä, ja Split Fictionia on myyty neljä miljoonaa kappaletta maaliskuun julkaisun jälkeen.
Lähde: Eurogamer
Lue myös: Valven sisäpiirilähde: Half-Life 3 on ”pelattavissa alusta loppuun”
Lue myös: GTA 6:n uusi traileri on saavuttanut huiman suosion – valtava määrä katselukertoja alle päivässä