Destiny 2 aikoo poiketa perinteisestä loot-pohjaisesta pelistä siten, ettei pelissä saatavissa aseissa ole Bungien mukaan enää lainkaan satunnaisarvoja.

– Pelissä ei ole enää satunnaisia arvoja aseissa. Better Devils on Crucible-pistooli, ja sen arvot ovat ne, mitkä sillä ovat. Piste, pelin ohjaaja Luke Smith paljastaa.

Yleensä ja myös ensimmäisessä Destinyssä aseiden vahinkoarvot saattavat vaihdella löydetystä varusteesta toiseen ja näiden erikoisominaisuuksissa on eroja. Destinyssä näitä pystyi myös arpomaan uusiksi resursseja hyödyntämällä.

Destiny 2 sen sijaan pitää aseissaan kiinteät statsit, jotka ovat pelaajista riippumatta aina samat. Tämä helpottaa studiota tasapainottamaan aseita keskenään, sillä jatkossa muutoksia voi tehdä yksittäisiin aseisiin koko aseryhmän sijaan.

Asevariaatioihin etsitään studiolla kuitenkin toisenlaista ratkaisua, mutta tätä tuskin nähdään vielä pelin julkaisussa.

– Miten toinen, kolmas ja kymmenes Better Devils voi olla mielenkiintoinen? Tämä kysymys meidän pitäisi esittää ja johon tarvitsemme vastauksen mahdollisimman nopeasti. Meillä on ideoita. Ja vaikka haluaisinkin jakaa ne teille, meillä on [deadline] vastassa. En tiedä, ennättävätkö nämä [ominaisuudet] vielä 6. syyskuuta tapahtuvaan julkaisuun. Mutta meillä on ideoita, joista olemme melko innoissamme, Smith jatkaa.

Destiny 2 julkaistaan PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 6. syyskuuta. PC-versio ilmestyy 25. lokakuuta.

Lähde: Mashable

Lisää luettavaa