Sucker Punch haluaa ensin selvittää, mistä Ghost of Yōtein osuuksista pelaajat haluavat tietää lisää, ennen kuin studio päättää mahdollisten tulevien ladattavien lisäsisältöjen suunnasta.
Lue myös: Ghost of Yōtei -kokemusta on nyt mahdollista täydentää fanin tekemällä ohjekirjalla
2. lokakuuta PS5:lle julkaistun toimintaseikkailun ohjaaja Jason Connell ja pääkäsikirjoittaja Ian Ryan kertovat asiasta Game Informerin haastattelussa. Kehittäjillä on ”harvinainen tilaisuus” kuunnella miljoonia pelaajia siitä, mikä heitä puhuttelee tarinassa ja mitkä osuudet puolestaan eivät.
Saatua palautetta on mahdollista hyödyntää tarinavetoisen ladattavan lisäsisällön ja muun sisällön muokkaamiseen.
– Meidän kohdallamme olemme projektin vaiheessa, jossa voimme vain julkaista pelin ja nähdä, mikä puhuttelee pelaajia, mistä ihmiset pitävät ja mistä näkökulmasta he ehkä toivoisivat tietävänsä enemmän päähenkilö Atsusta,” Connell kommentoi mahdollista lisäsisältöä.
Connellin mukaan kyseessä on Ghost of Tsushiman tavoin projektin tärkein vaihe kyseisiä päätöksiä tehtäessä, eli pelaajien kuuntelun merkitys korostuu. Studio voi kuunnella miljoonien pelaajien ajatuksia tarinallisista tekijöistä, jotka herättävät tuntemuksia, tai mitkä muodostavat heistä mahdollisia tarinallisia aukkoja.
– Rakastamme tietysti Atsua, ja mielestämme hän on loistava hahmo. Jos meillä on kuitenkin mahdollisuus parantaa hahmoa ja tuoda hahmoon uusia elementtejä tai selkeyttä tarinan vuoksi, ja kyseessä on Sucker Punchille paras ratkaisu, niin harkitsemme sitä ehdottomasti tarkasti, Connell pohtii.
Ghost of Yōtei sai hiljattain uuden päivityksen, joka korjaa pelissä esiintyneitä ongelmia ja bugeja.
Lue myös: Tuore Ghost of Yōtei -toimintaseikkailu sai pelikokemusta parantavan päivityksen
Lähde: Eurogamer, Game Informer
Lue myös: Sony juhlistaa PlayStationin 30-vuotista historiaa virallisella yli 400 sivun taidekirjalla