Shift Upin toimitusjohtaja ja Stellar Bladen pääsuunnittelija Hyung-Tae Kim kommentoi tuoreessa haastattelussa eteläkorealaiselle This Is Gamelle pelin PC-version ympärille nopeasti kehittynyttä modiyhteisöä.
– Kyse on käyttäjän vapaudesta. Kun pelaaja omistaa pelinsä, hän saa itse valita, miten siitä nauttii, Kim korostaa.
Hänen mukaansa pelin muokkaaminen on luonnollinen osa pelaajakulttuuria, ja niin kauan kuin modit eivät haittaa pelin toimivuutta tai riko lakeja, niitä ei ole syytä rajoittaa.
– Modit voivat laajentaa pelikokemusta positiivisella tavalla, Kim myöntää.
Pelin seksualisoitu hahmosuunnittelu on johtanut siihen, että myös suuri osa modeista korostaa visuaalista nautintoa.
Aikuissisällön mahdollistavien modien osalta Kim korosti, että Stellar Blade on jo valmiiksi K18-luokiteltu peli. Hän ei näe järkeä kyseisten sisältöjen säätelyssä, vaan luottaa pelaajien toimivan maalaisjärjellä. Kim vastustaa myös modien kaupallista hyväksikäyttöä.
– Toivon ennemmin yhteisöllistä luomiskulttuuria kuin kaupallista riistoa, hän toteaa.
Lähde: Bounding Into Comics
Lue myös: Pc:llekin saapunut PS5-kohupeli Stellar Blade käy kaupaksi – tuoreet myyntiluvut julki
Lue myös: Stellar Blade 2:ssa nähdään enemmän tarinaa, ohjaaja lupaa