Sony on hakenut patenttia, jonka tavoitteena on vähentää verkkopeleissä esiintyvää viivettä hyödyntämällä tekoälyä pelaajien seuraavan painalluksen ennustamisessa.

Patentissa kuvataan ratkaisua, joka käyttää kameraa pelaajan ja hänen ohjaimensa seuraamiseen ja sormien liikkeiden tallentamiseen. Saadun informaation avulla tekoäly ennustaa, mitä painikkeita pelaaja painaa seuraavaksi.

Toinen patentissa esitetyistä ratkaisuvaihtoehdoista on tarkkailla pelaajan keskeneräisiä sormien liikkeitä antaen tekoälyn arvata pelaajan aikeet.

Patentin avulla saattaa olla mahdollista vähentää pelaajan painallusten ja pelin toiminnan välistä viivettä, mikä voi olla ongelmana erityisesti verkkopeleissä. Näet havainnollistuskuvan patentista alla.

Sonyn patenttien toteutuminen tulevaisuudessa on vielä epävarmaa.

Aiemmat Sony-patentit ovat keskittyneet muun muassa ennakoivaan tekoälyavustukseen, mukautuvaan vaikeustasoon ja mahdollisuuteen aloittaa peli uudelleen valitusta tilanteesta ohjaimen painiketta hyödyntämällä.

Lue myös: Sony on patentoinut ohjaimen, jossa on pelitilanteen taaksepäin kelaamiselle omistettu painike

Lue myös: Onko tässä omien pelihahmojen luomisen tulevaisuus? Sony kehittää tekoälypohjaista avatar-hahmojen suunnittelutyökalua

Monet Sonyn patenteista pyrkivät myös ratkaisemaan peleihin keskittyviä saavutettavuushaasteita.

Lue myös: EA panostaa nyt saavutettavuuteen – antaa saavutettavuusteknologiansa muiden pelistudioiden käytettäväksi maksutta

Lue myös: Juuri julkaistu Indiana Jones -pelikokemus sisältää kattavat saavutettavuusasetukset – antaa pelaajan jopa valita kohdattavien vihollisten määrän

Lähde: Eurogamer

Lue myös: Työpaikkailmoitus paljastaa Sonyn perustaneen uuden megaluokan pelistudion Los Angelesiin

Lue myös: Sony julkisti uusia ja tyyliteltyjä PS5-lisävarusteita moneen lähtöön – ilmestyvät jo ensi kuussa