Metal Gear Solid -sarjan tuottaja Noriaki Okamura kertoo, että Konami ei ole vielä päättänyt, tehdäänkö sarjalle lisää uusioversioita elokuussa ilmestyneen Metal Gear Solid Delta: Snake Eaterin jälkeen.
Lue myös: Vuoden 2026 Museoconissa voi kuunnella nörttikuoroa ja tietovisailla Metal Gearin parissa
Lue myös: Metal Gear Solid Delta: Snake Eaterin odotettu verkkopelitila julkaistiin ilmaisena päivityksenä
Okamuralta kysyttiin japanilaisen Real Sound -julkaisun haastattelussa, millaisia uusia pelejä Metal Gear -sarjassa voidaan nähdä tulevan MGS Master Collection Volume 2 -kokoelman ohella.
Lue myös: Konami vahvisti seuraavan Metal Gear Solid -kokoelman
Okamuran mukaan Konami pohtii yhä, mitä Metal Gearin kanssa tehdään seuraavaksi. Tulevat sarjaan keskittyvät pelit voivat olla uusioversioita tai jotain täysin muuta.
– Tällä hetkellä olemme vasta vaiheessa, jossa mietimme, mitä tekisimme seuraavaksi. Metal Gearin ansiosta olemme tavoittaneet uutta yleisöä, joten haluan rakentaa sen tuoman suosion päälle. Se, mitä tarkalleen ottaen teemme, on kuitenkin vielä päättämättä. Kyseessä voi olla uusioversio tai voimme lähteä tekemään jotain täysin uutta, Okamura toteaa.
Okamura mainitsee pitkäaikaisen pelisarjan uusimisessa olevan tekijöitä, jotka pitää ottaa huomioon.
– Metal Gear -sarja on käytännössä kokonainen videopelihistoria – pikseligrafiikasta elokuvamaiseen esitystapaan – joten paras tapa tehdä peli uudestaan vaihtelee suuresti. Meillä ei ole aikomusta soveltaa samaa lähestymistapaa kuin Metal Gear Solid Deltassa jokaiseen peliin. Haluamme arvioida, mikä on kullekin pelille sopivin tapa, Okamura sanoo.
Okamuran mukaan moni alkuperäisen Metal Gear Solid 3:n kehitystiimin jäsenistä oli lähtenyt studiolta pelin uusioversiota kehitettäessä. Tämän vuoksi myös uudistetun tiimin kokoaminen vei aikansa.
Okamuralta kysyttiin myös mahdollisuuksista vuonna 2008 PS3:lle ilmestyneen Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriotsin uusioversiolle. Tuottaja kuitenkin kuvailee projektia ”haasteelliseksi.”
– Silloisen laitteiston kanssa tarvittiin hyvin epätavallisia ratkaisuja, jotta käytettävissä olevasta teknologiasta saatiin 3D-suorituskykyä irti. Tämän vuoksi MGS4:n koodi muodostui sekin melko epätavanomaiseksi… Sen tuominen nykyalustoille vaikuttaa todella suurelta haasteelta, Okamura myöntää.
Lähde: Video Games Chronicle, Real Sound
Lue myös: Sonyn arvioidaan tienanneen peräti 1,5 miljardia dollaria Steam-pelijulkaisuillaan
Lue myös: Rockstarin perustaja kertoo, miksi GTA-pelisarjasta tuli huikea menestys