Kehittäjä Colossal Orderilla on huonoja uutisia Cities: Skylines 2:n ystäville.
Suomalaisstudio kertoi uusimmassa kehittäjäkatsauksessaan tilannetietoja kaupunginrakentelupelin modaustyökaluista. Cities: Skylines 2:n modaamisessa käytetyn editorin julkaisuun on studiopomo Mariina Hallikaisen mukaan vielä pitkä aika.
Hallikainen kertoo Colossal Orderin työskentelevän paraikaa pelin modaustyökalujen parissa. Editorin kerrotaan tällä hetkellä sisältävän vain kartat sekä tuen modatulle koodille, jotka on tarkoitus saada valmiiksi editorin ensimmäistä julkaisua varten. Työkalujen kerrotaan laajentuvan ajan mittaan tukemaan myös muunlaista yhteisön kehittämää sisältöä. Esimerkiksi rakennuksien ja muun sisällön luomisessa käytettyjä elementtejä ei tällä hetkellä voi lisätä peliin editorin kautta.
Studion mukaan editorin saaminen julkaisukuntoon vaatii todennäköisesti muutaman kuukauden kehitystyön. Hallikainen kertoo kuitenkin, ettei studiolla ole mielessä tarkkaa julkaisuajankohtaa, eivätkä kehittäjät halua antaa katteettomia lupauksia julkaisusta.
Editointityökalujen kerrotaan kuitenkin olevan valmiina Cities: Skylines 2:n konsolijulkaisua varten. Editorin työkalut vastaavat muilta osin pc-versiota, mutta konsoleilla pelaajat eivät voi tuottaa modattua koodia tai tuoda omaa sisältöään peliin. He voivat kuitenkin käyttää muiden pelaajien luomuksia Paradox Mods -palvelun kautta sekä luoda kustomoituja karttojaan.
Hallikainen kertoo lisäksi Colossal Orderin työstävän korjauksia pelin suorituskykyä heikentäviin ongelmiin. Studion kerrotaan siirtyvän seuraavan päivityksen jälkeen isompiin korjaustöihin, joilla suorituskykyhaasteita aiotaan taklata. Nämä korjaukset vaativat kuitenkin paljon kehitystyötä, minkä vuoksi Cities: Skylines 2:n päivitystahti harvenee lähiaikoina, eikä luvassa ole enää jatkossa viikottaisia päivityksiä.
Lähde: Colossal Order