Hideo Kojima pitää pääpuheenvuoron ensi vuoden uudistetussa pelinkehitykseen keskittyvässä Game Developers Conference -tapahtumassa. Pelisuunnittelijaveteraani jakaa tapahtumassa ”henkilökohtaisia näkemyksiään studion rakentamisesta”.

Lue myös: Hideo Kojima antoi äänensä Zootropolis 2 -hahmolle

Lue myös: Konamille tarjottiin Matrix-peliprojektia, jonka yhtiö hylkäsi – Hideo Kojiman mukaan hänelle ei koskaan kerrottu mahdollisuudesta

Kojiman pääpuheenvuoron nimi on ”Restarting from Zero: A Message to Creators Considering Independence”, joka voidaan suomentaa karkeasti nimellä ”Aloita uudelleen nollasta: Viesti itsenäisyyttä harkitseville tekijöille”.

GDC-tapahtuma on brändätty ensi vuodelle “Festival of Gaming” -nimellä ja järjestetään San Franciscossa 9.–13. maaliskuuta 2026. Kojiman puhe pidetään torstaiaamuna 12. maaliskuuta, ja se keskittyy Kojima Productionsin perustamiseen.

Järjestäjien mukaan puhe sisältää ”henkilökohtaisia näkemyksiä studion rakentamisesta, projektien kehittämisestä, brändin luomisesta ja yhteyden muodostamisesta faneihin”.

– Hideo Kojima jakaa matkansa sudenkuopat ja tyydytyksen siitä, mitä on aloittaa alusta käsitellen matkaa varhaisesta luovasta konseptikehityksestä fyysisen työtilan löytämiseen ja huipputason lahjakkuuksien rekrytointiin, tapahtuman tiedotteessa todetaan.

Myös tapahtuman johtoportaaseen kuuluva Nina Brown on innoissaan Kojiman puheenvuorosta.

– Se, että Kojima-san pitää pääpuheenvuoron GDC Festival of Gamingissa, luo täydellisen tunnelman tälle uudelle aikakaudelle, jossa peloton luovuus, rohkeat ideat ja koko pelintekoprosessi nousee uudelle tasolle. Hänen matkansa heijastaa uudistumisen henkeä, jonka monet alan tekijät kokevat juuri nyt, Brown toteaa Kojiman esiintymisestä.

Voit lukea lisätietoa GDC:stä tapahtuman nettisivuilta.

Lähde: Video Games Chronicle

Lue myös: Indiana Jones and the Great Circle sai uuden päivityksen – mukana olennaisia parannuksia ja Tuomion temppeli -leffasta tuttu asu Indylle

Lue myös: Saints Row -pelin luoja myöntää lainanneensa suunnitteluratkaisut suoraan GTA:sta – näkee peleissä ”riittävästi erottavia tekijöitä”

Lue myös: Sonyn arvioidaan tienanneen peräti 1,5 miljardia dollaria Steam-pelijulkaisuillaan