Etsi
Tiesitkö, että kun PlayStation 2 ilmestyi keväällä 2000 Japanissa, sen suosituimmaksi softaksi ei noussutkaan peli? Lue hinnoittelusta täältä!
Tiesitkö, että Nintendo suunnitteli lähtevänsä Pohjois-Amerikan markkinoille tekemällä pelikonsolistaan tietokoneen? Lue laitteesta täältä!
Tiesitkö, että muun muassa Fablesta ja jumalpeli Godusin ympärillä velloneesta hässäkästä tunnettu Peter Molyneux aloitti pelialalla jälleenmyyjänä ja siirtyi kehittäjäksi vasta tehtyään erään tärkeän havainnon? Lue uran alkumetreistä täältä!
Tiesitkö, että ennen käsikonsoleita Sonyn yritys kannettavan pelaamisen parissa oli PocketStation? Lue omituisesta lisälaitteesta täältä!
Tiesitkö, että Shigeru Miyamoton elintaparemontti synnytti yhden Nintendo Wiin suosituimmista peleistä? Lue taustoista täältä!
Tiesitkö, että Nintendo DS:n tavaramerkiksi noussut tuplanäyttö oli ehdotus johtoportaalta, jota kehitystiimi itse inhosi? Lue ratkaisusta täältä!
Tiesitkö, että Satoru Iwata aloitti pelinkehityksen ohjelmoitavalla laskimella ollessaan lukiossa? Lue alkutaipaleesta täältä!
Tiesitkö, että Suomen ensimmäinen kaupallinen videopeli ilmestyi jo vuonna 1979 eikä soveltunut kärsimättömille? Lue harrastusprojektista täältä!
Tiesitkö, että jos kehittäjät Midwaylla olisivat saaneet tahtonsa läpi, Mortal Kombatin nimi olisi ollut Van Damme? Lue innoituksesta täältä!
Tiesitkö, että 80-luvun alussa ilmestynyt Famicom oli sekä ensimmäinen Nintendo-konsoli, että ensimmäinen mikrofonin sisältänyt pelikone? Lue ominaisuuden taustoista täältä!
Tiesitkö, että Nintendo on vuosien saatossa kehitellyt konsoleilleen lisälaitteita aina ohjaimista kokonaisiin kuntolaitteisiin asti? Lue erikoisimmista härveleistä täältä!
Tiesitkö, että NESin pääarkkitehti Masayuki Uemuran mukaan suurin haaste konsolin kehittämisessä oli hinta? Lue ikonisen pelilaitteen syntyvaiheista täältä!
Toimitus pui odotuksiaan osana Bethesdan ja PlayStationin kanssa kaupallisessa yhteistyössä toteutettua näkyvyyskampanjaa.