Final Fantasy VII Remake -sarjan ohjaaja Naoki Hamaguchi on antanut tuoreita tietoja sarjan kolmannen osan kehityksestä.

Lue myös: Final Fantasy VII:n uusioversioiden ohjaajan mukaan alkuperäisen pelin kehitysprosessista ei ole enää juuri mitään jäljellä

Lue myös: Final Fantasy VII Remaken ohjaaja otti peliin vaikutteita tarinavetoisista PlayStation-klassikoista – jatko-osaa puolestaan inspiroi The Witcher 3

Final Fantasy VII Remakessa pääohjaajana ja Final Fantasy VII Rebirthissa apulaisohjaajana toiminut Hamaguchi kertoo YouTube-sisällöntuottaja Julien Chièzen haastattelussa Final Fantasy VII Remake -sarjan edistymisestä ja kehittämisestä.

– En koskaan aikonut tehdä kolmiosaista sarjaa, joka tarjoaisi joka kerta samanlaisen kokemuksen. Remake määritteli, mitä ”uusioversioprojekti” oikeastaan on, kun taas Rebirth toi mukaan avoimen maailman elementin. Jotta projekti onnistuu, meidän pitää toteuttaa kolmannessa osassa täysin uudenlainen kokemus ja uusi mittakaava. Yksi avainsanoista kehityksessä on Highwind, Hamaguchi kuvailee.

Highwind on alkuperäisessä Final Fantasy VII:ssä nähty ilmalaiva, jonka avulla pelihahmot pystyivät liikkumaan maailmassa. Näin ollen ilmateitse matkustamisen voi odottaa olevan uusioversion uusi keskeinen mekaniikka.

Hamaguchin mukaan ”pelin tarjoama uusi kokemus on lähes valmis, ja studio siirtyy vaiheeseen, jossa he hiovat pelin lopulliseen muotoonsa”. Ohjaaja toteaakin ”olevansa kuolemaisillaan halusta antaa kaikkien kokeilla peliä”.

– Ohjaajana sanoisin, että peli on nyt saavuttanut vaiheen, jossa se alkaa viimein vastata näkemystäni. Meidän täytyy silti saada peli valmiiksi ennen kuin voimme toimittaa sen teille, joten pyydän odottamaan vielä hetken. Pystymme jakamaan pian lisätietoja, Hamaguchi kertoo.

Uusioversioiden trilogian nykysukupolven konsoleilla päättävällä osalla ei vielä ole julkaisupäivää.

Lähde: GamesRadar, Julien Chièze

Lue myös: Kingdom Heartsin käsikirjoittaja kertoo, että animaatiohenkinen roolipeli vapautti hänet epätoivosta ajanjaksona, jolloin videopelit pyrkivät realismiin

Lue myös: Sony esittelee uudella videolla ensi vuoden tärkeimpiä PS5-pelijulkaisuja

Lue myös: Historioitsijat löysivät ennennäkemättömän NES-räiskinnän lähdekoodin ja viimeistelivät pelin – tuotot lahjoitetaan pelihistorian hyväksi