Viikon 31 päätös lähenee ja näin heinäkuukin on jo vaihtunut elokuuksi. Pelien maailmassa muutos tapahtui varsin rauhallisissa merkeissä, mitä nyt uusin Wolfenstein ja Tearaway päättivätkin esimerkiksi myöhästellä. Siinä ohessa Batman: Arkham Originsin moninpelitila myös muun muassa vahvistettiin ja pyrkipä Square Enixin valottamaan hieman toimintansa tilaa.
Toki kuukauden vaihtumisen myötä tuore Pelaaja-lehden numero saatiin myös jakeluun. Järjestyksessään 131. lehti tarjoaa asiaa muun muassa sekä kauhupeleistä että uudesta XCOM-pelistä, josta käynnistyi Pelaajalehti.comissa jopa kilpailukin.
Blizzard sanoo hyvästit kuukausimaksuille
World of Warcraft näyttää odotetusti jäävän viimeiseksi suureksi kuukausimaksulliseksi MMO-peliksi, sillä sen tehnyt Blizzard katselee jo uusia rahastusmalleja. Studion pomo Mike Morhaime puhui Blizzardin seuraavasta suurpelistä eli Titanista sijoittajille.
– Tuskin tulee olemaan mikään perinteinen free-to-play malli. Peli tulee olemaan kuitenkin 60-70€ hintalapulla varustettuna, se on varmaa. Toivottavasti ottavat oppia Guild Wars 2:n mallista. -Demppa
– Mielummin maksan sen 70€ kerralla ja eikä tarvitse maksaa kuukausittain… Ton takia WOW on jäänyt pelaamatta. -Gta IV
Wolfensteinin uusi tuleminen jääkin ensi vuodelle
Uljaan länsinaapurimme rajojen sisällä kehitteillä oleva Wolfenstein: The New Order ei ehdikään markkinoille vielä täksi vuodeksi. Bethesdan markkinointipomo Pete Hines ilmoitti torstaina Yhdysvalloissa startanneessa QuakeCon-pelitapahtumassa, että peli yksinkertaisesti ansaitsee vielä hieman kehitysaikaa.
– Eipä tullut itselle tämä uutinen ainakaan kovin suurella yllätyksellä, jos otetaan huomioon, että tuolla MachineGamesin tiimissä on n. 60 työntekijää, ja peli pitäisi tehdä viidelle eri alustalle. Työtaakka saattaa olla olla aika vaativa, joten lisäaika on varmasti heille tarpeen. -sohvalampooy
– Kovasti elättelen toiveita että sieltä tulisi jotain RtCW:n tapaista räiskettä. Toivottavasti saavat tehdä ihan rauhassa valmiiksi asti niin saadan sitten sitä laatua. -JuZZi
Uuden Tomb Raiderin kehitys hyvässä vauhdissa – Square Enix ei hylkää ydinpelaajia
Seuraava Tomb Raider -sarjan peli on ollut kehitteillä jo hyvän matkaa. Square Enixin amerikkalais- ja eurooppalaisosaston toimitusjohtaja Phil Rogers on nostanut asian esiin yhtiön virallisessa blogissa kertoen kyseessä olevan ”seuraavan sukupolven jatko-osa”.
– Tervetullut peli kyllä, aiempi on jo pariin otteeseen läpi tullut vedettyä 100% läpi. -Jedimindtrick
– Kerrankin oli erinomainen rebootti. Juuri mitä tönköksi jäänyt sarja tarvitsikin. Hyviä uutisia, mutta ”hypeytyminen” on vaarallista. -ToveriJuri
The Last of Us sensuroitiin Suomessakin – Saksako syypää?
PlayStation 3:n hittipeli The Last of Us on sensuroitu koko Euroopassa ja siis myös Suomessa. Alle 18-vuotiailta kielletyn seikkailun yksinpelitarinaan ei ole koskettu, mutta sensuuri on iskenyt moninpeliin.
– Kyllähän se moninpeli ihan tarpeeksi brutaali on ilman raajojen irtoiluakin. Enpä edes ollut asiaan kiinnittänyt huomiota vaikka aika montakymmentä tuntia tuota moninpeliä on tullut hakattua. Perseestähän tuo periaattessa kuitenkin on että sensuroidaan peliä joka on suunnattu aikuisille. -Ravenwood
– Ei ole uutta Sonylta, Twisted Metal Black ja viime vuoden Twisted Metal sensuroitiin myös koko euroopassa. Blackistä oli eurooppalaisilta poistettu kaikki välivideot (kyllä, kaikki, koko tarinaa ei ollut) ja viime vuoden Twisted Metalista oli leikelty pätkiä pois välivideoista. -RacerBest
Pyhä verkkosota, Batman! Arkham Originsissa päästään moninpelaamaan
Pitkään siitä huhuiltiin, mutta nyt se on varmaa: Batman: Arkham Origins on sisältämässä moninpelin. Verkkopuolesta ei kuitenkaan vastaa pääpeliä kehittävä WB Games Montreal, vaan Brinkista ja Wolfenstein: Enemy Territorysta tuttu verkkopeliveteraani Splash Damage.
– Kyllä ainakin kokeilla kannattaa. En minäkään odottanut The Last Of Usin moninpeliltä mitään, mutta yllätyin kokeiltuani sitä kuinka hyvä se on. 🙂 -Markka1
– Itse olisin toivonut enemmän co-opia, mutta voihan tämäkin vielä yllättää positiivisesti. Ainakin Batmanilla pelatessa meno saa ihan uuden käänteen kun roistoja kontrolloi ihan oikea, älykäs pelaaja. Tai no, älykäs ja älykäs… -Oroku
Wii U:n myynti kesällä vaatimatonta
Wii U on myynyt vaatimattomat 160 000 kappaletta maailmanlaajuisesti viimeisen kolmen kuukauden aikana. Pelejä konsolille myytiin samalla ajanjaksolla vain 1,3 miljoonaa kappaletta. Nintendon mukaan syy alhaisiin lukuihin on sen omien pelijulkaisuiden puute kyseisenä ajanjaksona.
– Olen näköjään kunnon hipsteri, kun viime sunnuntaina nappasin konsolin itselleni. Luotan niin vahvasti Nintendon tuleviin yksinoikeuspeleihin, että laite oli joka tapauksessa hankittava jossain välissä. Toivottavasti laahaava myynti ja loppuvuonna julkaistavat kilpailevat konsolit saisivat Nintendon pudottamaan Wii U:n hintaa reilulla kädellä. -Vulpes Arctos
– 3DS:llä meni surkeasti siihen saakka, kunnes Super Mario 3D Land julkaistiin ja nykyään konsolia myydään, kuin leipää. Saas nähdä, mitä käy 3D Worldin ilmestyessä… -Megaman
Xbox Onen Smart Match -ominaisuus lupaa täydellistä peliseuraa nettipeleihin
Microsoft toivoo pystyvänsä helpottamaan Xbox Onen avulla konsoleilla tehtävää nettipeliseuran etsintää. Tuoreessa Xbox Wire -sivuston tiedotteessaan ohjelmistojätti on tarjonnut hieman tarkempia yksityiskohtia Xbox Onesta löytyvästä Smart Match -ominaisuudesta, jolla pitäisi olla kyky löytää pelaajille ”täydellistä” peliseuraa.
– Vielä on vähän allekirjoittaneelle epäselvää, että mikä estää tuon järjestelmän väärinkäytön. Nykyisessä repu järjestelmässä, huonoa mainetta tulee melkein mistä tahansa mitä tekee, olit sitten liian hyvä, liian rauhallinen tai et vain vastaa trollausviesteihin. -Heroic Hare
Odotus on ohi: Näin laajenee pelikokemus BioShock Infinitessa
Irrational Games on tuonut julkisuuteen BioShock Infiniten ensimmäiset varsinaiset laajennusosat. Tätä onkin odotettu jo tovi, sillä peliin kolmea lisäsisältöpakettia lupaillut kausikortti julkistettiin jo helmikuussa.
– Vaikuttaa dekkaritarinalta mikä sopii itselleni oikein hyvin. Vaikka Infinite pelinä paras Bioshock onkin niin kyllä Rapture oli ympäristö jossa oli ”sitä jotain” ja muutenkin ehkä sopivampi paikka tuon henkiselle tarinalle. Traileri jopa ylitti odotukseni Infiniten DLC:stä. -Angel of Death
– Burial at sea… Huhhuh, mikä traileri ja ennenkaikkea mikä hype! Kyllä kiitos, vuoden peli se kun vaan paranee entisestään. -Hifisti
PlayStation 4:n kaverilistoilla piisaa tilaa, ryhmä-chat kaikkien käytettävissä
PlayStation 4 ei ole lähtemässä enää nirsoilemaan kaverilistojen pituuksien kanssa. Tuore PlayStation Access -video toi alkuviikosta ilmi, että PlayStation 4:lle kaverikseen voi rekisteröidä kaikkiaan 2 000 käyttäjää.
– Ikinä en tule saavuttamaan maksimia listalla, mutta hyvä, kun tilaa riittää. Toivottavasti ystäviä voi jaotella erilaisiin ryhmiin, jolloin tietyn henkilön löytäminen on helpompaa kuin scrollata koko lista läpi. -RuleZ
– Toivottavasti jossain voi nähdä jokaisen kaverilistalaisten määrän, jotta saadaan käynnistettyä suuri kaverikalastelukilpa Facebook-turhakkeen mallia seuraten. -Las Plagas
Lukijat ovat puhuneet: kauhupelit pelottavat oikeasti
Kauhupeleistä puhuttaessa jotkut sanovat, etteivät uskalla pelata niitä, koska ne pelottavat oikeasti liikaa. Pelaajalehti.comin viime viikon kyselyn perusteella ne pelottavat kuitenkin myös heitäkin, jotka uskaltavat niitä pelata.
– Muistan aina sen illan silloin 10 vuotta sitten, jolloin ahdistuin Eternal Darknessin tunnelmasta niin pahasti, etten uskaltanut edes yöllä vessassa käydä. Pelin hulluusefektit huijasivat välillä aivan kympillä. -Teräskäsine
– Ps2:n ensimmäinen Project Zero /Fatal Frame on jotain sellaista, mitä en ole pystynyt pelaamaan täysvalaistuksessa varttia pidempään. Se tunnelma on jotain niin ahdistavaa, ja asiaa ei auta se ohjaimen randomisti aloittama vibraaminen pelihahmon sydämenlyöntien tahdissa. -Yaki