Silent Hill F:n kehittäjät ovat kertoneet, miksi peli nojaa enemmän toimintaan kuin selviytymiskauhuun. Silent Hill -sarjan tuottaja Motoi Okamoto ja Silent Hill F:n ohjaaja Al Yang kommentoivat asiaa Game*Sparkin haastattelussa.

Lue myös: Silent Hill F julkaistaan syyskuussa – tuore traileri vie painajaismaiseen 1960-luvun Japaniin

Yangin mukaan toimintapainotuksella haluttiin tietoisesti välttää toistamasta tuttua Silent Hill -kaavaa ja sen sijaan kokeilla jotain uutta.

– Emme halunneet päätyä tekemään Silent Hill 2:ta yhä uudelleen, eikä meillä ollut syytä jatkaa sen kloonien kehittämistä. Siksi päätimme korostaa toimintaa, jotta emme toistaisi sitä, mitä aiemmat pääpelit jo tekivät, Yang toteaa.

Okamoto puolestaan sanoo, että aiempaa toiminnallisempi lähestymistapa voi houkutella mukaan pelaajia, jotka eivät ole aiemmin pelanneet Silent Hilliä. Kyseisiin pelaajiin lukeutuu hänen mukaansa erityisesti nuorempi sukupolvi, jolle sarja ei ole entuudestaan tuttu.

– Silent Hill -sarjaa ei varsinaisesti tunneta viihdyttävästä toiminnasta. Nyt kun avaamme ovia uusille pelaajille, aloimme miettiä, miltä peli tuntuisi, jos siihen lisättäisiin enemmän toimintaelementtejä. Vaativat toimintapelit ovat nykyään yhä suositumpia nuoremman yleisön keskuudessa, joten uskon, että jos sellaisia elementtejä tuodaan mukaan peliin, ne voivat vedota myös uusiin pelaajiin, Okamoto pohtii.

Silent Hill F vie tarinan 1960-luvun Japaniin Yhdysvalloissa sijaitsevan Silent Hillin kaupungin sijaan. Pelissä seurataan lukiolaistyttö Shimizu Hinakoa, joka tutkii kotikaupunkiaan sen alkaessa peittyä sumuun ja muuttuessa painajaismaiseksi.

Silent Hill F julkaistaan PS5:lle, Xbox Series X/S:lle ja PC:lle 25. syyskuuta.

Lähde: Video Games Chronicle, Game*Spark

Lue myös: Tuoreet PS5-myyntiluvut paljastavat, miksi Microsoft julkaisee Xbox-pelinsä nykyisin myös muille kuin omalle konsolilleen

Lue myös: Mafiakeikkojen vaatimukset ovat selvillä – tällaisia PC-tehoja Mafia: The Old Countryn pelaaminen edellyttää