Lokakuussa ilmestyvän Ninja Gaiden 4:n kaupunkimaisemat rakentuvat vahvasti elokuvista ja muusta populaarikulttuurista tutun cyberpunk-estetiikan ympärille, kertovat pelin tekijät.

Taiteellinen johtaja Tomoko Nishii, tasosuunnittelija Yudai Abe ja pääsäveltäjä Masahiro Miyauchi kertoivat japanilaiselle Game*Sparkille, että neonvalot ja sateinen ympäristö luovat peliin painostavan tunnelman, joiden tarkoitus on saada pelaaja kokemaan, että ympäristö kirjaimellisesti sulkeutuu hänen ympärilleen.

Vaikutteita peliin on otettu erityisesti Blade Runnerista ja Ghost in the Shellistä, mutta myös sarjan omasta historiasta. Kehittäjät hyödynsivät Ninja Gaiden 2:n Tokion mallia pohjana ja loivat sen pohjalta kvuan kaupungista kymmenen vuotta myöhemmin.

Japanilaiset vaikutteet näkyvät puolestaan pelin vihollisissa, jotka lainaavat kansanperinteestä.

Ninja Gaiden 4 julkaistaan 21. lokakuuta PC:lle, PlayStation 5:lle ja Xbox Series -konsoleille. Traileri:

YouTube video

Lähde: Automaton

Lue myös: Ninja Gaiden 4 vahvistui lokakuulle – Team Ninjan ja PlatinumGamesin toimintarymistelystä uusi traileri

Lue myös: Ninja Gaiden: Ragebound lähestyy – uutta pelikuvaa julkaistu