Entisen Dragon Age -ohjaajan Mark Darrahin mukaan BioWarella ei ollut taloudellisia resursseja toteuttaa pelisarjan remasterointeja, koska se työskenteli muiden projektien kanssa.

Darrah kertoo asiasta MrMattyPlays-podcastissa. Hän mainitsee tiimin ehdottaneen aikoinaan, että ensimmäiset kolme Dragon Age -pääpeliä voitaisiin muuttaa Mass Effect: Legendary Editionin tyyppiseksi trilogiaksi, jotta ne voitaisiin julkaista uudelleen remasteroituina versioina. Mukana olisivat olleet Dragon Age: Origins, Dragon Age II sekä Dragon Age: Inquisition.

Darrah toteaa, että EA oli remasterointien osalta “jossain määrin ideaa vastaan”. Dragon Age -peleistä vastaavan BioWaren olisi tullut Darrahin mukaan käyttää studiolla valmiiksi olevaa rahaa projektin toteuttamiseksi EA:lta saatavan taloudellisen tuen sijaan.

Studion omien varojen käyttö ei kuitenkaan ollut mahdollista, sillä BioWarella oli työn alla muita projekteja. Darrah sanoo, että BioWare ja muut EA:n sisäiset kehittäjät hoitavat talouttaan ”jossain määrin itsenäisesti”.

EA julkaisi Mass Effect Legendary Editionin vuonna 2021 ja ensimmäisen Dead Space -uusioversion vuonna 2023.

YouTube video

Lähde: Push Square, MrMattyPlays

Lue myös: Yhden miehen projekti – Hideo Kojima työskentelee tällä hetkellä yksin Physint-vakoilupelin parissa

Lue myös: Rauhallinen eläinten paimennusseikkailu Herdling saapuu pian konsoleille ja PC:lle