Ubisoftin avoimen maailman Star Wars Outlaws -pelin myynnit eivät saavuttaneet asetettuja tavoitteita, myöntää Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot.

Guillemot puhui Ubisoftin tuoreessa yhtiökokouksessa, jossa hän vastasi myös osakkaiden kysymyksiin. Viime vuonna julkaistun Outlawsin myynneistä puhuttaessa Guillemot kertoi, että myynteihin vaikutti muun muassa varsinaisen Star Wars -brändin tila.

– Peli kärsi useista asioista. Ensinnäkin se kärsi siitä, että julkaisun aikaan itse brändi oli tyrskyisillä vesillä, hän arvioi.

Kommentillaan Guillemot viittanee muun muassa raportteihin Star Wars -televisiosarjojen laskeneista katsojaluvuista. Outlawsin kanssa samana vuonna ilmestyi muun muassa The Acolyte -sarja, jonka tuotanto päättyi jo ensimmäiseen kauteen.

Ubisoft-pomo myös myönsi, että peli itsessään vaati hiomista julkaisusunsa jälkeen.

– Pelissä itsessään oli asioita, jotka tarvitsivat yhä hiomista. Niitä hiottiin ja korjattiin julkaisun jälkeisinä viikkoina, mutta sillä oli vaikutuksensa myynteihin, Guillemot myöntää.

Guillemotin mukaan työt Star Wars Outlawsin parissa jatkuvat yhä päivitysten muodossa. Seuraavaksi se on saapumassa Nintendon uudelle Switch 2 -konsolille 4. syyskuuta.

Lähde: GamesRadar+