Ubisoftin piraattipeli Skull and Bonesin vaikeuksille ei ole loppua näköpiirissä.

Jo kymmenen vuoden ajan työn alla olleen verkkopelin karikkoisesta kehitystaipaleesta ja suunnanmuutoksista on saatu vihiä säännöllisesti vuosien varrella. Nyt uusimmat tiedot kertovat taajaan viivästyneen Skull and Bonesin menettäneen jo kolmannen luovan johtajansa.

Kotaku-sivusto kertoo pelin luovaksi johtajaksi värvätyn Elisabeth Pellenin jättäneen pestinsä Skull and Bonesia kehittävässä Ubisoft Singaporessa. Pellen värvättiin vuonna 2018 muuttamaan Skull and Bonesin kurssia, mutta nyt hänen kerrotaan palanneen työskentelemään Ubisoftin Pariisissa sijaitsevalle pääkonttorille kesän aikana.

Ubisoft vahvisti Pellenin siirtymän Kotakulle kertomalla Pellenin onnistuneen tehtävässään Skull and Bonesin suunnan muuttamiseksi, minkä seurauksena hän on siirtynyt uuteen tehtäväänsä. Kotakun tietojen mukaan Pellenin pesti loppui kuitenkin suunniteltua aikaisemmin, sillä hänen oli tarkoitus jatkaa Ubisoft Singaporessa ainakin kuluvan vuoden loppuun asti.

Kotakun mukaan Skull and Bonesin kehitys ei vieläkään ole selvillä vesillä, vaikka pelin julkaisun pitäisi häämöttää jo lähitulevaisuudessa. Ubisoft on lupaillut julkaisevansa Skull and Bonesin ensi maaliskuun loppuun mennessä, mutta Kotaku kertoo, ettei pelille olisi asetettu vielä sisäistäkään julkaisupäivää.

Alun perin vuonna 2018 julkaistavaksi kaavaillulle Skull and Bonesille annettiin tarkka julkaisupäivä ensimmäisen kerran marraskuulle 2022, mutta julkaisun kerrottiin vuosi sitten viivästyneen viime maaliskuun 9. päivään. Tammikuussa Ubisoft ilmoitti julkaisun viivästyneen jälleen, eikä pelille ole tämän jälkeen annettu tarkempaa julkaisuaikataulua.

Lähde: Kotaku