Square Enix kertoo korjanneensa bugin, joka esti Theatrhythm Final Bar Line -rytmipelin pelaamisen karkauspäivänä eli 29. helmikuuta.
Pelaajat huomasivat kuluvan vuoden helmikuun lopussa, ettei peli suostunut käynnistymään kunnolla. Ainakin Redditissä osa ehti jo huolestua ennen kuin selvisi, että päivämäärän manuaalinen muuttaminen konsolin asetuksista korjasi ongelman.
Myöhemmin samana päivänä Square Enix tiedotti, että peli toimisi normaalisti taas kuukauden vaihduttua ja pahoitteli bugista pelaajille aiheutunutta vaivaa.
Nyt ongelma on kuitenkin Square Enixin mukaan ratkaistu kokonaan, eikä seuraavana karkauspäivänä neljän vuoden päästä pitäisi joutua enää sörkkimään konsolin asetuksia päästäkseen pelaamaan.
Karkauspäivä on joka neljäs vuosi kalenterissa oleva ylimääräinen päivä, jonka vuoksi vuodessa on tällöin 366 päivää tavallisen 365:n sijasta. Sen ansiosta kalenterin vuodenajat pysyvät samassa rytmissä kuin astronomiset vuodenajat, koska Maan kierros Auringon ympäri kestää noin 355,25 vuorokautta
Switchille ja PlayStation 4:lle reilu vuosi sitten julkaistu Theatrhythm Final Bar Line on rytmipeli, jossa nappuloita painetaan pääosin Final Fantasy -sarjasta tuttujen kappaleiden tahtiin. Pelaajan arvostelussa sitä kuvaillaan ”perusteidensa osalta miellyttäväksi” teokseksi.
Lähde: Square Enix