PlayStation Store on saanut päivityksen, joka tekee hyvitysten pyytämisen peliostoksista aiempaa helpommaksi.  

Pelaajien piti ennen navigoida Sonyn nettisivustolla useiden sivujen läpi pyytääkseen hyvitystä, mikä tarkoitti hidastempoista useiden linkkien klikkailua. Tämä aiheutti pelaajissa turhautumista, mutta Sony on nyt tehnyt asiaan muutoksen yksinkertaistamalla prosessia.

Kun pelaaja on kirjautuneena PSN-tililleen PlayStation Store -nettisivulla tai PlayStation App -sovelluksessa, hän voi nyt valita ostoksen tapahtumahistoriastaan ja napsauttaa “Request Refund” -painiketta.

Prosessi onnistuu seuraavalla tavoin:

  • Kirjaudu PSN-tilillesi
  • Klikkaa avatariasi ja valitse ”Tilin asetukset”
  • Valitse ”Maksutapahtumat / Transaction History”
  • Etsi ostos, josta haluat hyvityksen
  • Klikkaa ostosta ja valitse ”Request Refund”

Sovelluksessa prosessi on hyvin samanlainen. Kirjautumisen jälkeen käyttäjän tulee painaa valikkopainiketta, valita ”Maksutapahtumat” sekä ostos ja napauttaa lopuksi ”Request Refund” -painiketta.

Uusi tapa pyytää PlayStationilta rahojen palautusta PS Store -ostoksista on aiempaan toteutukseen verrattuna huomattavasti yksinkertaisempi.

On kuitenkin hyvä huomata, että PS Storen hyvityskäytännöt eivät ole muuttuneet aiemmasta. Hyvityksen voi yksinkertaistetusti saada, mikäli ostos on tehty 14 päivän sisällä hyvityspyynnöstä, eikä pelaaja ole ladannut tai suoratoistanut tuotetta. Jos peli on ladattu tai suoratoistettu, hyvityksen voi saada vain, mikäli pelaajan kappale on viallinen.

Hyvityssäännöt on kuvailtu kokonaisuudessaan PlayStation Storen sivuilla.

Lähde: Push Square, PlayStation Store

Lue myös: Kulttiklassikoksi muodostunut PS1-toimintaseikkailu julkaistiin yllättäen konsoleille ja PC:lle

Lue myös: Gran Turismo 7:n uusin ilmaispäivitys päästää pelaajat futurististen ja huippunopeiden konseptiautojen rattiin

Lue myös: PlayStationin seuraava State of Play -lähetys nähdään keskiviikkona – aiheena uusi James Bond -peli