Viime vuoden parhaisiin peleihin lukeutuneen Journey-pelin tekijätiimi thatgamecompany oli konkurssin partaalla pelin valmistumisen aikana, kertoo tuore raportti.

Sony oli alunperin lupautunut rahoittamaan Journeyn kehitystyötä kaksi vuotta, mutta peli ei valmistunut aikataulun mukaisesti. Vaikka teknisestä näkökulmasta pelissä ei ollut mitään vikaa, tekijätiimi halusi saada siitä enemmän tunteisiin vetoavan.

Siitä huolimatta, että Sony lupautui neuvottelujen jälkeen rahoittamaan vielä kolmannenkin kehitysvuoden, Journey ei valmistunut. Tällöin thatgamecompany oli aivan konkurssin partaalla, eikä yhtiöllä ollut varaa maksaa työntekijöilleen palkkaa jatkuvasta kehitystyöstä. Urakka saatiin kuitenkin valmiiksi kehitystiimin uhrausten ansiosta, sillä peliä rahoitettiin omasta pussista, minkä lisäksi osa kehittäjistä työskenteli palkatta.

Journeysta kuitenkin tuli hitti. Se on tällä hetkellä PlayStation Network -kauppapaikan myydyin latauspeli, ja se on napannut lukuisia palkintoja. Lue Pelaajan arvio pelistä.

Lähde: VG247