Suomalainen mobiilimenestys ja Warcraft-elokuvan ennätykset olivat muun muassa aiheita, jotka puhuttivat kuluvalla viikolla. Heti viikon alkupuolella Clash of Clans -kehittäjä Supercell herätti kansainvälistä huomiota, kun sen osake-enemmistö siirtyi mittavilla kauppasummilla japanilaisomistuksesta kiinalaiskäsiin. Siinä sivussa Warcraft-leffa onnistui takomaan enemmän rahaa lippuluukuila kuin yksikään aikaisempi pelielokuva, vaikka se ei olekaan ollut aivan järisyttävä menestys länsimaissa asti.
Näistä ja muista aiheista voi lukea lisää oheisesta viikon suurimpia uutisia koostavasta listauksestamme.
Ei kesää ilman Steam-alennuksia – onko lompakkosi valmis?
– Steam kaatui… -Samu
– Satku meni, mutta tuli 3 isoa peliä ja muutama indie kauhu. Ei kannata olla hätänen, esim the solus project ja the ball yhdessä maksoi vähemmän kuin pelkkä solus. -laurihon
Toistuvasti myöhästyneen Mega Man -seuraajan julkaisu on yhtä masennusta
– Tietokoneella ohjaintuki on huono että peli hookkaa itsensä ensimmäiseen ohjaimen näköiseen laitteeseen kiinni, jolloin pelaajien oikeasti käytössä olevat ohjaimet eivät toimi. Ruudunpäivitysongelmia ja toimimattomia asetuksia konsoliversioissa, jonka lisäksi Xbonelta puuttuu bloomi ja vsync. Jään mielenkiinnosta odottamaan miltä näyttää luvattu 3DS versio. -Marioysikax
– Inafunen kunnianhimo näyttääkin rajoittuneen ainoastaan alustojen kokonaismäärään, ei pelin tekniseen laatuun saatikka sisällön omaperäisyyteen. Pelkällä nostalgialla tai vanhoilla meriiteillä ratsastaminen ei todellakaan takaa automaattisesti hyvää peliä, joten Mighty no 9:n luulisi jäävän vain hetkelliseksi kuriositeetiksi. Itse luultavasti voisin kokeilla peliä lähinnä alelaarista tai kirpparilta hankittuna. -mecha_no_maniac
Skandinaaviseen mytologiaan sukeltava God of War ei sisällä moninpeliä
– Ilahduttavaa miten yhä useampi peli tajuaa säästää resurssinsa siihen oleelliseen, eli yksinpeliin. Wolfensteininkin moninpeli olisi todennäköisesti jo kuollut kuin Suomen maaseutu jos siinä sellainen olisi, ja yksinpelisisältö olisi suotta kärsinyt. -lindario
– Kratoksen ääninäyttelijänä muuten toimii Christopher Judge, joka tunnetaan Stargate SG-1:n Teal’c:na. -Rabbitman
Korealaisteinin Overwatch-taidot herättivät huijaussyytöksiä, laittoi jauhot epäilijöiden suuhun pelistriimissä
Gegurin pärjääminen Overwatchin Zarya-hahmolla oli ilmeisesti kuitenkin liikaa muutamien pelaajien ja katsojien ymmärrykselle. Reddit-käyttäjä Calycae on nimittäin raportoinut Koreassa lennelleen turnauksen jälkeen syytöksiä siitä, että Geguri olisi huijannut pelatessaan, ja että jopa Blizzardin korealainen osasto ajautui ottamaan kantaa asiaan toteamalla, ettei se ollut havainnut merkkejä huijaamisesta.
– Joo ei noita korealaisia pelaajia kannata alkaa syyttelee. Ne vaan on oikeasti niin omistautuneita tolle pelaamiselle, kun sen aloittavat, että helposti luulee huijjareiksi kun ovat niin hyviä. -theEternal
– Hienosti pelaa, tosin hienosti tuossa tiimissä tuo lvl100 supportti kanssa pelittää. -millimetri
EA:n vanha huippustudio kutistui tukikehittäjäksi, uusi extreme-ajopeli hyllytettiin
– Enpä muistanutkaan tätä peliä enää. Harmi, koska genre on rikollisen aliedustettu. Lisää Battlefieldiä kehiin vaan… Onneksi Ubisoft paljasti nyt uuden extremeurheilupelinsä Steepin. Toivottavasti se ei peruunnu. -snaketus
– Criterion ja Burnout yhdet niistä valitettavista esimerkeistä mitkä EA päätti kylmästi tappaa pois…..no onneksi perustajat ovat jo väsäämässä Burnoutin hengellistä jatkoa ja moni entinen Criterionin työntekijä on myös löytänyt tiensä Playgroung Gamesille (Forza Horizon-studio) -Balnazzard
Suomalainen mobiilimenestyjä Supercell kiinalaisomistukseen miljardikaupoilla
– Melkoinen lottovoitto osua mobiilipelillä tuollaiseen saumaan. Henkilökohtaisesti enemmän ihmetyttää ne ihmiset, jotka pelistä maksavat. Toki pienistä puroista syntyy suuria jokia mutta silti. -zappah
– Satojen tuntien jännittävän, sosiaalisen sekä kilpailullisen pelaamisen jälkeen voisi helposti sanoa että se pari sataa mitä tuohon on mennyt on moninkertaisesti parempi sijoitus kokemukseen nähden kuin kymmenet muut pelit mihin olen rahojani käyttänyt viime vuosina. -xtpro
EA ei kiinnostunut miljoonahitti Rocket Leaguen julkaisemisesta, nyt ääni on muuttunut kellossa
– Ehkä ihan hyvä ettei EA ollut mukana/kiinnostunut… olisi varmasti flopannut jos olisi ollut 😀 -Smiling Nik
Warcraft-leffa singahti ”menestyneimmäksi” pelielokuvaksi
– Jep. Ihan ok leffa, ja pelileffojen kärkeä. Director’s Cut kiinnostaisi kyllä sillä siinä olisi oletettavasti korjattuna ne ongelmat mitkä itseäni elokuvassa häiritsi. -Bloob
– Hyvä juttu! Toivottavasti myös jatkaa tienaamista huolimatta katsojanotkahduksista että jatko-osakin vielä nähtäisiin. Olisihan se mukava saada joku toinen peleihin perustuva leffasarja vaihtoehdoksi Resident Evilille… -Nelia19