Microsoft ei lähde julkaisupäivän digijakeluun – Xbox Liven täysihintaiset pelit myyvät hyvin

Microsoftin Xbox Liven brittimanageri pitäisi kiinni digitaalisesti jaeltujen pelien täysihintaisuudesta. Miksi muuttaa toimivaa konseptia?

27.4.2012 09:45

Microsoft Xbox 360:n digitaalinen kauppapaikka on herättänyt osassa pelaajia kiukkua. Täydellä hyllymyyntihinnalla kuukausia julkaisunkin jälkeen myytävät Games on Demand -pelit ovat digijakeluratkaisujen outolintu. Tapa kuitenkin toimii, ainakin Microsoftin mielestä, eikä se aio muuttua.

MCV:lle antamassaan haastattelussa Xbox Liven brittimanageri Pav Bhardwaj selvitti myyntimallin toimivan hyvin, eikä Microsoft näe syytä seurata Sonyn jalanjäjissä tarjoamalla julkaisupelejä samanaikaisesti myös digitaalisena latauksena.

-Kyseessä on valinta, Bhardwaj kiteyttää.

– Asiakas voi mennä kivijalkakauppaan, jos haluaa saada pelin julkaisupäivänä, tai odottaa muutaman kuukauden ja ostaa pelin täysihintaisena Xbox Liven markkinapaikalta.

– Kyseessä on menestyvä osa liiketoimintaamme ja olemme erittäin tyytyväisiä sen kasvuun ja jatkuvaan, hyvään suoriutumiseen. On selkeästi olemassa yleisö, joka maksaa mielellään täyden ovh-hinnan puolen vuoden päästä julkaisusta.

– Me emme tarjoa julkaisupäivän digivaihtoehtoa, me keskitymme fyysisten tuotteiden julkaisuun. Olemme aina keskittäneet paukkumme niihin ja tulemme toimimaan niin jatkossakin.

– Malli toimii, joten miksi muuttaa sitä, jos siihen ei ole tarvetta?

Lähde: Eurogamer