Microsoft Xbox 360:n digitaalinen kauppapaikka on herättänyt osassa pelaajia kiukkua. Täydellä hyllymyyntihinnalla kuukausia julkaisunkin jälkeen myytävät Games on Demand -pelit ovat digijakeluratkaisujen outolintu. Tapa kuitenkin toimii, ainakin Microsoftin mielestä, eikä se aio muuttua.
MCV:lle antamassaan haastattelussa Xbox Liven brittimanageri Pav Bhardwaj selvitti myyntimallin toimivan hyvin, eikä Microsoft näe syytä seurata Sonyn jalanjäjissä tarjoamalla julkaisupelejä samanaikaisesti myös digitaalisena latauksena.
-Kyseessä on valinta, Bhardwaj kiteyttää.
– Asiakas voi mennä kivijalkakauppaan, jos haluaa saada pelin julkaisupäivänä, tai odottaa muutaman kuukauden ja ostaa pelin täysihintaisena Xbox Liven markkinapaikalta.
– Kyseessä on menestyvä osa liiketoimintaamme ja olemme erittäin tyytyväisiä sen kasvuun ja jatkuvaan, hyvään suoriutumiseen. On selkeästi olemassa yleisö, joka maksaa mielellään täyden ovh-hinnan puolen vuoden päästä julkaisusta.
– Me emme tarjoa julkaisupäivän digivaihtoehtoa, me keskitymme fyysisten tuotteiden julkaisuun. Olemme aina keskittäneet paukkumme niihin ja tulemme toimimaan niin jatkossakin.
– Malli toimii, joten miksi muuttaa sitä, jos siihen ei ole tarvetta?
Lähde: Eurogamer