Ultrarealistiseksi kuvailtu inZOI–elämäsimulaatio on saanut varhaisjulkaisunsa jälkeen aktiivisesti uutta sisältöä, ja tulevaisuudessa peliin lisätään yritystoimintaan sekä koulunkäyntiin keskittyviä ominaisuuksia.
Lue myös: The Sims -haastaja InZoi saapuu PS5:lle
Pelin ohjaaja ja tuottaja Hyungjun ”Kjun” Kim sekä inZOI-tiimi käyvät läpi tuoreessa Discord-päivityksessään fanien toivomia ominaisuuksia sekä uudistuksia, joiden parissa kehittäjät parhaillaan työskentelevät. Näihin lukeutuvat esimerkiksi lastenrattaat, sukupuut, aiempaa syvällisemmät tunnejärjestelmät sekä vuorovaikutukset nuoriin Zoi-asukkaisiin keskittyen.
Kim mainitsee myös muita ideoita, joista moni löytyy The Sims 4:stä. Näitä ovat muun muassa tiskien peseminen aterioiden jälkeen, perhepäivälliset, annoskoon muuttaminen, ruuantähteiden hyödyntäminen sekä lasten ja nuorten Zoi-hahmojen kotityöt.
Kim kertoo lisäksi julkaisussaan yrityksiin keskittyvistä uudistuksista, joista saatiin esimakua marraskuun paljastuksen myötä.
– Työstämme peliin uusia tontteja, jotka perheet voivat omistaa. Pelaajat voivat myös ostaa maata ja rakentaa omia kauppojaan. Voit palkata työntekijöitä, asettaa palkkoja ja tarjota palveluja heidän taitojensa avulla. Voit myös määrittää liikkeiden aukioloajat ja pyörittää franchise-ketjuja, Kim kuvailee.
Kimin mukaan pelaajan hallinnoimiin yrityksiin voi ”palkata henkilökohtaisesti työntekijöitä, jotka voivat olla myös perheenjäseniä”. Mikäli kauppa on pelissä perheen omistama, ”liike voidaan periä, vaikka alkuperäinen omistaja kuolisi”.
Kim mainitsee lisäksi tulevina ominaisuuksina pankkitilit sekä osa-aikatyöt lapsille ja nuorille.
Merkittävimpänä paljastuksena hän kertoo päivityksessään inZOIn tulevasta koulujärjestelmästä. InZOIssa pelaaja pääsee koulurakennuksen sisään seuraamaan koulupäivää toisin kuin The Sims 4:ssä. Kim kuvaileekin The Sims 4:n toteutusratkaisua ”kaninkoloksi” viitaten hahmojen katoamiseen koulupäivän ajaksi.
– Ensi vuonna päivitämme työjärjestelmää, ja ennen virallista julkaisua tavoitteenamme on luoda peliin oikea koulu – ei kaninkoloa, Kim paljastaa.
inZOI varhaisjulkaistiin PC:lle Steamin kautta 28. maaliskuuta, mutta viralliselle julkaisulle ei vielä ole annettu ajankohtaa.
Lähde: GamesRadar
Lue myös: Sonyn arvioidaan tienanneen peräti 1,5 miljardia dollaria Steam-pelijulkaisuillaan