Odotetun Elden Ringin luoja Hidetaka Miyazaki on paljastanut taannoisen Demon’s Souls -uusioversion aiheuttaneen suorituspaineita alaisilleen.

Vaikka FromSoftwaren Souls-sarjan käynnistäneen klassikon PlayStation 5 -kasvojenkohotus ulkoistettiin yhdysvaltalaiselle Bluepoint Gamesille, teki lopputulos vaikutuksen ilmeisesti myös alkuperäisiin kehittäjiin. Edge-pelilehdelle hiljattain antamassaan haastattelussa studiojohtaja Miyazaki myöntää etenkin uusioversion näyttävän ilmeen aiheuttaneen stressiä Elden Ringin kehitystiimin keskuudessa.

– Grafiikasta vastaava osastomme otti siitä varmasti enemmän paineita kuin kukaan muu, eikä vain Elden Ringin, vaan kaikkien peliemme suhteen. Graafinen loisto ei ole meille päällimmäinen prioriteetti, vaan siihen vaikuttavat alustat ja pelin omat vaatimukset. Pelinkehityksen muut osatekijät menevät tärkeysjärjestyksessä grafiikan ohi, mies kertoi Edgelle.

Miyazakin mukaan FromSoftwaren taiteilijat ovat paiskineet kuitenkin lujasti töitä Elden Ringin ulkomuodon eteen, ja se onkin studion komein peli tähän asti.

– Graafinen tiimimme ja ohjelmoijamme ovat kehitelleet paljon uusia ominaisuuksia, joiden ansiosta pelimme näyttävät paremmilta kuin koskaan, Miyazaki lupasi haastattelussa.

Elden Ring julkaistaan 25. helmikuuta PlayStation 4:lle, PlayStation 5:lle, Xbox Onelle, Xbox Seriesille ja pc:lle.

Lähde: GameSpot