Aiemmin viime viikolla pc:lle saapunut kauhumoninpeli Dead by Daylight on jo menestys. Ruotsalaisjulkaisija Starbreezen ja kanadalaiskehittäjä Behavior Interactiven yhteistyöprojekti on onnistunut myymään noin seitsemässä päivässä yhteensä reilut 270 000 kappaletta, minkä myötä se on käärinyt luojilleen takaisin jo omat kehityskustannuksensa.

– Emme voisi olla yhtään tyytyväisempiä siihen, että Dead by Daylight on ensimmäinen julkaisuyhteistyömme Behaviourin kanssa. Olemme tällä julkaisulla todistaneet, että Payday-sarjan kehityksessä käyttämäämme konseptia on mahdollista hyödyntää myös muissa peleissä, Starbreezen toimitusjohtaja Bo Andersson Klint kertoo.

Pelaaminen Dead by Daylightissa tapahtuu viiden hengen verkko-otteluissa, jossa neljä pelaajaa ohjastavat ihmisselviytyjiä ja yksi erilaisilla erikoiskyvyillä varustettua murhaajaa. Selviytyjät pelaavat hahmoillaan kolmannen persoonan kuvakulmasta, kun taas murhaajana pelaaminen tapahtuu ensimmäisestä persoonasta. Kukin pelin kenttä luodaan myös aina satunnaisesti, jotta pelaajat eivät olisi jatkuvasti tietoisia täysin siitä, miten heidän kannattaisi lähestyä mitäkin tilanteita.

Menestyksen siivittämänä peliin on parhaillaan työn alla sekä uusia pelialuetyyppejä että myös tuoreita hahmojakin. Behaviour on luvannut liiskailevansa tällä hetkellä myös luomuksensa bugeja ja valmistelemassa mukaan lisäksi ominaisuutta, joka antaa paremmat mahdollisuudet pelata yhdessä oman kaveriporukkansa kanssa.

Oletushinnaltaan Dead by Daylight on kustantanut noin 20 euroa. Ainakaan toistaiseksi konsoliversioita pelistä ei ole vahvistettu.

YouTube video

Lähde: Starbreeze