Kehutun Indiana Jones and the Great Circlen kehittäjän MachineGamesin mukaan ei ollut edes vaihtoehtona, että Indy-seikkailu olisi ollut koettu muista kuin ensimmäisestä persoonasta.

Lue myös: Indiana Jones and the Great Circlen uusi The Order of Giants -laajennus esiteltiin

Lue myös: Miltä näyttää, kun Tomb Raider ja flipperit yhdistetään? Pinball FX saa uudet Lara Croftin tähdittämät pelipöydät

Develop: Brighton -tapahtumassa puhunut pelin suunnittelujohtaja Jens Andersson toteaa GamesRadar+:n haastattelussa ”ensimmäisen persoonan olleen kehittäjille itsestäänselvyys”.

– Meillä ei ollut valinnanvaraa – rakastamme sitä näkökulmaa. Se on loistava tapa kertoa tarinoita. Jos aiot olla Indiana Jones, sinun täytyy katsoa hänen silmiensä läpi. Sinun täytyy tuntea olosi häneksi, Andersson kertoo.

Anderssonin mukaan Indynä olemisen onnistunut toteutus vei paljon aikaa, vaikkei se ollutkaan pelinkehityksen vaikein osa-alue.

– Miten saisimme pelaajan tuntemaan olonsa Indiana Jonesiksi ensimmäisestä persoonasta käsin? Tiesimme, että se olisi todella vaikeaa, mutta tunsimme onnistuvamme siinä. Se vei tietysti vuosia, mutta kyseessä ei ollut vaikein osa tämän pelin tekemisessä. Saimme monen muun asian kohdilleen vasta aivan loppuvaiheessa, Andersson pohtii.

Pelaajien ja arvostelijoiden antaman vastaanoton perusteella MachineGames on onnistunut toteuttamaan Indynä seikkailemisen tunteen loistavasti.

Lähde: GamesRadar+

Lue myös: Red Dead Online sai yllättäen suurimman sisältöpäivityksensä vuosiin – ja vieläpä maksutta!

Lue myös: Hideo Kojima on onnellinen Death Stranding 2:n saamista arvosteluista – pelilegenda piti testaajien palautetta alun perin liian hyvänä

Lue myös: 70-luvun sukellusveneeseen sijoittuva PS1-henkinen selviytymiskauhupeli Heavy Metal Death Can paljastettiin