Indiana Jones and the Great Circlen huomenna 4. syyskuuta julkaistava tarinallinen lisäosa The Order of Giants sisältää kehittäjä MachineGamesin mukaan dynaamisesti muokkautuvan vaikeustason. Lisäosan vaikeusaste muokkautuu sen mukaan, kuinka pitkällä pelaaja on peruspelissä.
Lue myös: Indiana Jones and the Great Circlen uusi The Order of Giants -laajennus esiteltiin
– Pelaajat, jotka ovat pelin loppuvaiheessa, eivät joudu huolehtimaan siitä, että vaikeustaso olisi liian helppo. Meillä on uusi järjestelmä, jossa pelaajien vaikeustaso skaalautuu sen mukaan, kuinka pitkälle he ovat edenneet. Tiedämme, että monet pelaajat palaavat pääpelistä ja haluavat samanlaista haastetta, pelin luova johtaja Axel Torvenius ja pääsuunnittelija Zeke Virant kertovat IGN:n haastattelussa.
Mikäli pelaaja on edennyt Vatikaaniin ja Roomaan, mutta ei pidemmälle, hän aloittaa lisäosan ”ensimmäisellä vaikeustasolla”. Jos pelaaja on päässyt Gizan alueelle, vaikeustaso nousee toiselle tasolle, ja Sukhothain kohdalla kolmannelle tasolle.
– Tämän jälkeen voimme säätää esimerkiksi sitä, kuinka viholliset käyttäytyvät lähitaisteluissa, miten paljon osumia he sietävät ja kuinka moni heistä hyökkää samaan aikaan, kehittäjät toteavat.
Lisäosa sisältää kehittäjien mukaan ”upeita uusia sijainteja, monimutkaisia pulmia ja pelottavia uusia vihollisia”. The Order of Giants ilmestyy huomenna PS5:lle, Xbox Series X/S:lle ja PC:lle.
Lue myös: Kehuttu Indiana Jones and the Great Circle -toimintaseikkailu saapuu Switch 2:lle ensi vuonna
Lue myös: Mafia: The Old Country sai pelikokemusta parantavan päivityksen