Hideo Kojima kertoo IndieWire-julkaisun haastattelussa, ettei hän ole erityisen kiinnostunut julkaisemaan laajaa lisäsisältöä kesäkuun lopulla ilmestyneeseen Death Stranding 2:een. Vaikka pelialalla on nykyisin tyypillistä laajentaa teoksia julkaisun jälkeen, Kojima suhtautuu asiaan varauksella.

Lue myös: Death Stranding 2 sai pelikokemusta parantavan päivityksen

Lue myös: Hideo Kojima on onnellinen Death Stranding 2:n saamista arvosteluista – pelilegenda piti testaajien palautetta alun perin liian hyvänä

– Kaikkea ei pitäisi muuttaa. Tarinankaltaisia asioita ei pitäisi muuttaa, koska ne syntyvät tietyn aikakauden kontekstissa. En halua muuttaa mitään sellaista, mikä vaikuttaisi siihen aikaan, jolloin peli ilmestyi, Kojima sanoo viitaten pelin tarinaan.

Pelisuunnittelijakonkari vertaa ajatusmalliaan elokuvaohjaajiin, kuten George Lucasiin, joka muutti Star Warsin digitaaliseksi vuosia alkuperäisteosten jälkeen uuden aikakauden hengessä. Kojiman mukaan tällaisia muutoksia pitäisi kuitenkin välttää.

Kojima suhtautuu sen sijaan myönteisemmin pieniin pelattavuuteen liittyviin parannuksiin.

– Asiat, joita voin muuttaa, liittyvät lähinnä pelattavuuteen. Esimerkiksi, mikäli jokin esine ei ole kovin helppokäyttöinen, teen siitä hieman saavutettavamman tai suurennan käyttöliittymää, Kojima toteaa

Ladattava lisäsisältö ei innosta Kojimaa.

– Tiedän, ettei ladattava lisäsisältö ole enää trendikästä, koska jos lähdet sille tielle, et koskaan saa projektia päätökseen, Kojima pohtii ja viittaa ilmiöön, jossa pelejä tuetaan loputtomilla lisäsisällöillä uusien julkaisujen sijaan.

Kojima kertoi hiljattain, ettei hän ole kiinnostunut pelaamaan elokuun lopulla ilmestyvää Metal Gear Solid 3:n uusioversiota, vaikka hän oli mukana alkuperäisteoksen suunnittelussa.

Lue myös: Hideo Kojima kieltäytyy pelaamasta Metal Gear Solid 3:n uusioversiota

Lähde: GamesRadar+, IndieWire

Lue myös: Kehittäjät kertovat jatkavansa ensi vuonna ilmestyvän Marvel Tōkon -tappelupelin parantamista peräti kymmenen vuoden ajan

Lue myös: Näin tänään ilmestynyt Mafia: The Old Country hyödyntää PS5 Pron tehoja