Kehittäjä Quantic Dream tutkii aktiivisesti eri VR-laitteiden tuomia mahdollisuuksia, mutta ei halua tuputtaa ominaisuuksia peleihinsä väkipakolla. GameIndustryn varsin kattavan David Cage -haastattelun voi lueskella täältä.
Heavy Rainista ja Beyond: Two Soulsista tuttua pelitaloa luotsaavan David Cagen mukaan studiolta löytyy kaikki tärkeimmät virtuaalitodellisuuslaitteet täydellisine pelivalikoimineen. Ranskalaisen pelitalon kehittäjät yrittävätkin toistaiseksi saada jonkinlaisen kokonaiskuvan siitä mikä VR-peleissä toimii, mikä taas ei. Cage tuumailee, että Quantic Dreamille ominaiset elokuvalliset seikkailut voisivat toimia jopa mainiosti VR-laitteilla. Virtuaalitodellisuuden tulisi kuitenkin tuntua siinä vaiheessa luonnolliselta ja uutta luovalta lisältä pelikokemukseen – ei puolivillaiselta ja pakolla lisätyltä ominaisuudelta.
Quantic Dream työstää paraikaa varsin kunnianhimoista neo-noir-trilleriksikin kuvailtua Detroit: Become Human -seikkailua. Pelkkä käsikirjoituksen kynäileminen oli Cagen omien sanojensa mukaan kahden vuoden urakka.
Detroit: Become Human ilmestyy ainoastaan PlayStation 4:lle, joskaan julkaisupäivää ei ole toistaiseksi uskallettu edes veikkailla. Pelitalon edellinen nimike Beyond: Two Souls julkaistiin PlayStation 3:lla vuonna 2013, PlayStation 4 -päivityksen seuratessa perässä pari vuotta myöhemmin.

Lähde: Gamespot, GameIndustry