343 Industries tuskin järjestää Halo 4:n tiimoilta beetatestiä. Studion johtohahmoihin kuuluva Frank O’Connor korosti OXM:n haastattelussa, että studion päällimmäisenä tavoitteena on saada peli valmiiksi jouluksi.
O’Connor kävi torppaamassa huhupuheita myös NeoGAF-keskustelufoorumin puolella. Hän hillitsi spekulaatioita siitä, että Halo 4 kopioisi täysin Call of Dutyn kykyjärjestelmää.
Lempinimen Frankie ansainnut O’Connor vahvisti myös, että Halo 4:n resoluutio on sarjan edellisistä osista poiketen 1280×720. Vaikka pelimoottorissa edelleen kujeskelee edelleen mukana joitakin vanhoja osia, on 343 Industries takonut teknologian uuteen uskoon Corrinne Yun johdolla. Yhteensä projektin parissa ahertaa lähes 200 henkilöä.
Sarjan yleisiä suuntaviivoja suunnitteleva O’Connor myönsi, että väärinkäsitykset johtuvat osittain saatavilla olevan tiedon vähäisestä määrästä. Hän lupasi kuitenkin, että lisää yksityiskohtia paljastetaan ajallaan.
Halo 4:stä näytettiin ensimmäisen kerran pelikuvaa maanantaina. Trailerin voi katsoa ja yksityiskohdat lukea täältä.